Jump to content
spindizzi

[Util] Insert Crédits

Recommended Posts

En 28/5/2019 a las 20:27, spiderzsoft dijo:

Puede ser firewall bloquear este o derechos de administrador, etc ... de :gene:cualquier manera tómese su tiempo. la mejor de las suertes:very-good:

lo  l!! u.u   me pasa lo mismo pero con under defeat HD+ , :gene: al parecer algo esta blokeando el parche de spindizzy . al fianl entra el juego pero se cierra el parche insert coin? que sera????? u.u ya le di permisos d eadmin ya le di permisos en cortafuegos..... y nada . alguno d eustedes le pasa lo mismo.. yo lo estoy haciendo en win 8(64)..no pienso rendirme lol xD

udxfail.png

Hi in Hod4 I use demulshooter. If I press p1 or p2 start with no coin the game give me 225 credits. 

Spindizzi can u so something for Operation Ghost? I Must insert 4 coins to start game. there's a way for set 1 con 1 credit? in test mode i can set nothing.

hello,

ajout d'Operation ghost et édition de Under defeat hd+ (pas sur que cela aille mieux pour celui-ci, mais bon...)

++

• Thanks 1

31 minutes ago, spindizzi said:

hello,

ajout d'Operation ghost et édition de Under defeat hd+ (pas sur que cela aille mieux pour celui-ci, mais bon...)

++

this is for you

trophies.jpg

Hi Spindizzi.

Thanks as always for your great job.

I have a small problem though with some games eg (virtua tennis 4, sega racing classic, operation Ghost) if I start the executable first to enable the coins and then the game all works fine and the ini settings for the number of credits are recognized.

If instead I start the coin executable and then the game executable in an autoit script, then compiled as .exe the .ini file settings are ignored and the game takes the default credit settings.

Can you help me.

Thank you!

hi,

I've never used autoit, sorry. I only use batch file for tests and rocketlauncher with pre launch fonction for my cab

The ini file must be in the same directory that the coin enabler exe otherwise the exe quits if the ini is not found (and of course it doesn't execute further)

you should trace how autoit decrunches all the files and from where they're launched

Hi,

Unless there is for operation ghost  a utility coin-enable ?

We need a dead or alive 5 coin enabler since it does not require patreon :)

En 18/6/2019 a las 2:55, spindizzi dijo:

Hola,

Nunca he usado autoit, lo siento. Solo uso archivos por lotes para pruebas y lanzadores de cohetes con función de lanzamiento previo para mi cabina

El archivo ini debe estar en el mismo directorio que el exe habilitador de monedas; de lo contrario, exe se cierra si no se encuentra el ini (y, por supuesto, no se ejecuta más)

debe rastrear cómo autoit descompone todos los archivos y desde donde se lanzan

Hola.

genial Spindizzi lol , se que me responderas mediante este foro muy divertido, y serio a la ves , bueno yo me veo entruncado osea atascado en under defeat y shinin forse croos raid1.05!!!:gene:. y es que cuando ejecuto el archivo por lotes estre carga teknoparrot pero el parche insert coin se cierra ... pero para que esto suceda eh fijado que se cierra el parche y despues recien despues de cargar por varios segundos el loader de teknoapparrot. entra el juego y no funciona los controles como si algo anulara el uso de este con under defeat , y enla pantalla no sale a insert coin si no a juego libre , y si llegara  a salir el insert coin este tampoco se puede manipular el control????? pero me doy cuenta que el parche que tu no los proporcionas y te agradecemos  de corazon tu gran trabajo para este hobby, que tanto amamos que son los arcades en general. se cierra y por eso me veo en este dilema, yo lo pruebo en una pc con window 8. entonces que esta pasando si ya esta todo con permiso de admin . y si no le das igual se estrella. osea a si le deas permiso en el corta fuegos de windows permisos de entrada y salida mas derecho de admin, y nada y si aveces logra aparecer el insert coin , osea ya no aparece lo de freeplay este igual no funciona los controles? esto en under defeat plu hd. y con el shinin forse croos raid 1.05 no encuentra el ini del parche?? o que sera?? yo creo un bat dentro de la carpeta teknoparroot donde ya configurelos controles y directorio donde esta ubicado el juego!!! entonces me veo aqui????? perdido y rompiendome la cabeza ya lo intente con au3 o ahk nada, sigue estrellando el parche y se cierra , y despues entra el juego. pero en la ventana de comando del parche dice que ya si esta ejecutando el parche pero despues se queda y se cierra y despues carga el juego pero esta en freeplay???? :what::triste:

udxfail.png.3bfa2da2e2c2d056a01f62bc834e0d4b.png

Edited by arkadito3030

'lut,
desolé je ne parle pas je ne comprends pas l'espagnol
et le traducteur me sort du petit negre ... incompréhensible
au pire j'arrive à me démerder avec l'anglais
bref, je n'ai rien compris

could you show me your batch file ?

if insert coin program close as soon as you launch it, I'm certain it hasn't found its ini file
do not forget the insert coin ini file must be in the directory you launch the command

the insert coin programs don't interact with TP controls
do you launch TP correctly ?

[working] simple example of a batch file for udx (edit with your own path)

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

[NOT working] simple example of a batch file for udx (edit with your own path)
batch file is inside the root of TP of course

Hidden Content

some games are really tricky (udx is one of them) I've already had this error sometimes :
insert coin in the top and freeplay in the bottom (timing relative question)
do you use the last version of the insert coin patch for udx (v3.1)?

just to be sure
could you check manually
launch the coin patch (dbl click or in its own cmd window)
then launch loader (with its ui or in its own cmd window)

hope this help a little

• Like 1
  • Thanks 1

is their a way to add coins to dead or alive ultimate arcade instead of using free play

Il y a 4 heures, tommiegunz a dit :

is their a way to add coins to dead or alive ultimate arcade instead of using free play

Be patreon or wait for a spindizzy patch coin enabler maybe. 

Edited by ginzu
  • Like 1

En 30/6/2019 a las 4:39, spindizzi dijo:

'lut,
desolé je ne parle pas je ne comprends pas l'espagnol
et le traducteur me sort du petit negre ... incompréhensible
au pire j'arrive à me démerder avec l'anglais
bref, je n'ai rien compris

could you show me your batch file ?

if insert coin program close as soon as you launch it, I'm certain it hasn't found its ini file
do not forget the insert coin ini file must be in the directory you launch the command

the insert coin programs don't interact with TP controls
do you launch TP correctly ?

[working] simple example of a batch file for udx (edit with your own path)

Hidden Content

[NOT working] simple example of a batch file for udx (edit with your own path)
batch file is inside the root of TP of course

Hidden Content

some games are really tricky (udx is one of them) I've already had this error sometimes :
insert coin in the top and freeplay in the bottom (timing relative question)
do you use the last version of the insert coin patch for udx (v3.1)?

just to be sure
could you check manually
launch the coin patch (dbl click or in its own cmd window)
then launch loader (with its ui or in its own cmd window)

hope this help a little

hello!!! spindizzi

but where can I find the verification:

the last version of the insert coin patch for udx (v3.1)???? 

hi,

re download the archive

everytime I update/add program, I made change in the original archive (1st post)

update:

project diva 1.01

doa5a (not the updated one but I think it should work)

• Like 1
  • Thanks 1

18 minutes ago, spindizzi said:

hi,

re download the archive

everytime I update/add program, I made change in the original archive (1st post)

update:

project diva 1.01

doa5a (not the updated one but I think it should work)

thanks dear

• Like 1

Thank u :)