Jump to content
Houb

RPCS3 : Les "bons" jeux type arcade parfaitement "jouables"

Recommended Posts

41 minutes ago, cander19 said:

There is a 60 fps patch available for MotorStorm Pacific Rift. Check it out in the Patch Manager. 

It's weird i have that checked and saved already before you posted this. Still doesn't seem right. 

Is it smooth as butter for you? 

Edited by JustinCredible81

It is not as good as native PS3. But it is very playable and with RPCS3 to be able to use steering wheel with FFB - gold.

On 10/9/2020 at 12:25 PM, llll55 said:

i followd the instruction but it didnt work...anyway you can help me?

this is the path i use in ahk:

run, c:\RPCS3\rpcs3.exe c:\ps3\Razing_Storm\PS3_GAME\USRDIR\razingstorm.self

I put ahk script in root of rpcs3 install.  You can point your front end to that file.

You must copy .self files from game1 and game2 to USRDIR.  See screenshot.

So for me ....dev_hdd0\disc\Time Crisis Razing Storm BLUS30528\PS3_Game\USRDIR

Note: If you did not go through extremely long install of pirates, you will not see the pirates_PS3.ppu.self

It looks like you are not putting the game in rpcs3, you have different paths.  Unless you created C:\pc3 as a virtual cd directory, otherwise it won't work.

Here is my ahk script for razingstorm.  You will need to create a different script for timecrisis4.self and pirates_ps3.ppu.self

Notice my game is under dev_hdd0\disc\ inside the rpcs3 install folder.

Just double click your ahk script to launch game, or have front end point to ahk script to launch for you.

#SingleInstance Force
run rpcs3.exe "D:\Emulation\rpcs3\dev_hdd0\disc\Time Crisis Razing Storm BLUS30528\PS3_GAME\USRDIR\razingstorm.self"

q::
    MouseGetPos, , , win
    maxWindow("ahk_id" win)
return

maxWindow(title) {
    WinMove, % title, , 0, 0, % A_ScreenWidth, % A_ScreenHeight
    WinActivate, % title
    WinSet, Style, -0xC00000, % title
    WinSet, Style, -0x40000, % title
    WinSet, AlwaysOnTop, Off, % title
}

c::
Send {RButton Down}
Send {MButton Down}
Send {LButton Down}
Sleep, 60
Send {LButton Up}
Send {MButton Up}
Send {RButton Up}
Return

a::
send {RButton Down}
send {MButton Down}
Return

$Escape::
    Send !{f4}
    Process,Close,rpcs3.exe
    Run,taskkill /im "rpcs3.exe" /F
    ExitApp
return

crisis directory.PNG

il y a 4 minutes, fwlr a dit :

I put ahk script in root of rpcs3 install.  You can point your front end to that file.

You must copy .self files from game1 and game2 to USRDIR.  See screenshot.

So for me ....dev_hdd0\disc\Time Crisis Razing Storm BLUS30528\PS3_Game\USRDIR

Note: If you did not go through extremely long install of pirates, you will not see the pirates_PS3.ppu.self

It looks like you are not putting the game in rpcs3, you have different paths.  Unless you created C:\pc3 as a virtual cd directory, otherwise it won't work.

Here is my ahk script for razingstorm.  You will need to create a different script for timecrisis4.self and pirates_ps3.ppu.self

Notice my game is under dev_hdd0\disc\ inside the rpcs3 install folder.

Just double click your ahk script to launch game, or have front end point to ahk script to launch for you.

#SingleInstance Force
run rpcs3.exe "D:\Emulation\rpcs3\dev_hdd0\disc\Time Crisis Razing Storm BLUS30528\PS3_GAME\USRDIR\razingstorm.self"

q::
    MouseGetPos, , , win
    maxWindow("ahk_id" win)
return

maxWindow(title) {
    WinMove, % title, , 0, 0, % A_ScreenWidth, % A_ScreenHeight
    WinActivate, % title
    WinSet, Style, -0xC00000, % title
    WinSet, Style, -0x40000, % title
    WinSet, AlwaysOnTop, Off, % title
}

c::
Send {RButton Down}
Send {MButton Down}
Send {LButton Down}
Sleep, 60
Send {LButton Up}
Send {MButton Up}
Send {RButton Up}
Return

a::
send {RButton Down}
send {MButton Down}
Return

$Escape::
    Send !{f4}
    Process,Close,rpcs3.exe
    Run,taskkill /im "rpcs3.exe" /F
    ExitApp
return

crisis directory.PNG

Thanks you...i already fix it a while ago:)

it seems that you must be on 1.00 version of the game for self boot to work. if you on 1.01. it wont self boot no matter what.

On 10/26/2020 at 6:47 PM, JustinCredible81 said:

It's weird i have that checked and saved already before you posted this. Still doesn't seem right. 

Is it smooth as butter for you? 

I've noticed a regression recently on this game after reading your post..  I get lower fps than before.

Just updated rpcs3 30 minutes ago. 

I had to uncheck Multithreaded RSX under GPU tab/ Additional Settings and it cleared up a lot of stutter.

Also need Variable FPS Checked if you use 60 FPS, otherwise it will stutter as 60fps all the time is not possible.

pacrift1.PNG

pacrift2.PNG

pacrift3.PNG

22 minutes ago, llll55 said:

Thanks you...i already fix it a while ago:)

it seems that you must be on 1.00 version of the game for self boot to work. if you on 1.01. it wont self boot no matter what.

I'm glad it is working.

Thank you for letting me know not to update.

I did a side  by side comparison of me playing Motorstorm Pacific Rift on PC and me playing it on PS3 at the same time. It was not even in the same atmosphere the PS3 was so much better. I would only switch them over if the games played the same. I have a steering wheel for PC/Xbox 360 but I have a mayflash adapter that lets me use it on PS3 so I can even use my wheel on PS3 so no real reason to switch unless it's identical. Thanks for all the help though. 

Le 12/02/2018 à 19:51, Houb a dit :

Merci : enlevé alors :)

Pas d'accord avec toi. La version PC de OutRun n'est pas conseillable car les effets Lens Flare + Light Bloom ne sont pas activés (comme en version Arcade). Sur la version Online de la PS3 ils sont actifs et le rendu est tellement meilleur !!! C'est comme sur Xbox One / Arcade ! De même la version Arcade de Teknoparrot est celle qui propose le + grand nombre de circuits mais les couleurs sont fades et l'image déformée (image étirée). J'ai comparé le rendu RPCS3 avec Teknoparrot et là encore c'est la PS3 qui gagne ! Les couleurs sont vives et intenses (la beauté des jaunes et des rouges) comparativement au loader Teknoparrot. Après avoir essayé toutes les versions c'est celle sur RPCS3 que je préfère à l'heure actuelle. Je pense que Outrun Online mérite donc de figurer sur la liste. Avec un i7 4ème gen / Ryzen 5 il tourne sans aucuns ralentissements. Pareil pour After Burner Climax, la version RPCS3 est la meilleure !!!

Depuis quelques mois j'ai abandonné Teknoparrot/TAITO NESiCA x Live au profit des versions RPCS3 (Les BlazBlue, les Tekken, les Arcana Heart, les Guilty Gear, les Street Fighters, KoF, Aquapazza, Chaos Code, pleins de fighting games excellents + jeux Arcades en quantité !). En général une fois Updates + DLC + settings configurés les jeux sont meilleurs que sur les loaders. a+

1606340832-screenshot-2020-11-19-00-36-0

1606340856-screenshot-2020-11-25-22-45-4

pixel perfect / shadow / true resolution / lens flare effects !

Edited by tryphoxxx

RPCS3 est un ému génial en pleine progression ! J'ai 48 jeux qui marchent parfaitement.

Mes emus préférés:

-RPCS3 (vous l'avez compris)

-ePSXe (PS1 la légende !)

-Kega Fusion

-Higan

-MAMEui

-Ootake

-SSF

-Amiga/C64 Forever

Edited by tryphoxxx

il y a 30 minutes, tryphoxxx a dit :

RPCS3 est un ému génial en pleine progression ! J'ai 48 jeux qui marchent parfaitement.

Mes emus préférés:

-RPCS3 (vous l'avez compris)  -------------------> Tout a fait du même avis

-ePSXe (PS1 la légende !)       -------------------> Fus un temps ou j'aurais dis la même chose, mon 1er ému Psx (ePSXe 1.0.0) Sauf que depuis j'ai découvert Psx Beetle HW et Duckstation...Et la mes cocos ça décoiffe:

3.jpg3.jpg2.jpg

----------------------------------

-Kega Fusion       -------------------------------------> Rien a redire.

-Higan                  -------------------------------------> Je préfère LARGEMENT Snes9x via filtre Xbrz 6x, mais Bsnes HD est magnifique en mode 7.

-MAMEui              -------------------------------------> Cela va de soit :p

-Ootake               -------------------------------------> Magic Engine ou mame.

-SSF                    -------------------------------------> Yaba Sanshiro voire Kronos

-Amiga/C64 Forever  --------------------------------> WinUAE(les mins dans l'cambouis) ou plus simplement FS-UAE vraiment user friendly.

Il y a 23 heures, Backgamon a dit :

Merci pour tes avis, tu as de bonnes rérérences ! ^_^

Par contre Higan (Byuu) est simplement le meilleur émulateur pour Snes, compliqué à configurer la première fois mais pixel perfect sur tous les jeux !!! Snes9X est bon mais pas le meilleur pour moi.

Psx Beetle HW ???

Je ne connais pas mais ça a l'air intéressant comme emu ! Belle image ! Cependant l'image est étirée (les compteurs de la voiture sont déformés) ? Perso je n'aime pas rajouter trop de résolution sur la PSone, question de goût, je préfère le rendu d'origine comme quand j'étais môme. La pixellisation 16bits ça a du charme je trouve ! Je n'aime pas trop quand les graphismes des vieilles consoles sont lissés à l'extrême. C'est une question de goûts personnels, tes choix sont respectables. J'aime aussi SSF (Sega Saturn) pour son rendu fidèle à l'affichage d'origine.

WinUAE est excellent en effet ! Voilà des années que j'émule l'Amiga/C64, j'en parle en connaissance de cause. Sauf que Amiga Forever (Cloanto) est la solution la plus simple pour émuler l'Amiga sans avoir mal au crâne :furax:Tout le monde ne peut pas passer des heures pour apprendre à installer des jeux sur disques durs (WHDLoad etc.). Petit détail il vaut mieux posséder un écran CRT car il gère très mal les scanlines, mais à part ça il est parfait pour profiter rapidement de l'Amiga (payant je sais). Les progs/jeux s'installent à la vitesse de la lumière, c'est très appréciable.

bye, bon jeux à tous

Edited by tryphoxxx

Compatibility list says Need for Speed Hot Pursuit doesn't work, but I've seen others say it does. But when I get to where the next screen will let me choose my car it says compiling shaders and won't ever load. 

Untitled.png.3e160e45744669c65f94d9a57b405500.png

Et une chtouille de pub :P

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

I've tried both PAL/NTSC versions of SoulCalibur V, sometimes it will boot normally but other times it will get stuck after loading "Linking PPU Modules" it gets to 117 of 117 and stays there. I tried waiting an hour even. And if I exit the game (I have to via task manager) I get an error. But other times, it  loads normally and plays fine. 

I just tried it three times in a row, first time loaded fine second time stuck at Linking PPU, third time loaded fine. it seems completely random.