Jump to content

ArcCabView : Display your arcade games just as you want!

Houb

Recommended Posts

On 1/26/2022 at 9:05 AM, Manass94 said:

Hello, avec Mario&Sonic Rio 2016 qui est maintenant jouable avec jconfig, est-ce qu'il y a possibilité d'utiliser arcabview pour le lancer et ajouter un bezel?

Je suis un peu noob sur la question et pas sûr de savoir m'y prendre... et je ne sais quelle dll il faut utiliser.

Quelqu'un a-il essayé par hasard?

Merci :-)

Il faut patcher app.exe sinon ca ne marche pas. Apres le patch il suffit de mettre la version x64 de d3d11.dll dans le meme repertoire que app.exe et ca marche :) J'ai mis le patch ici: http://www.emuline.org/topic/1254-collection-de-patchs/

• Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

61f3eae675930_dcalage_resolution.jpg.1722b1647ada4b1ef848e8426c7f2e86.jpg

Il y a 8 heures, ducon2016 a dit :

Il faut patcher app.exe sinon ca ne marche pas. Apres le patch il suffit de mettre la version x64 de d3d11.dll dans le meme repertoire que app.exe et ca marche :) J'ai mis le patch ici: http://www.emuline.org/topic/1254-collection-de-patchs/

Merci pour l'info :-)

Je viens d'essayer, et faut croire que je suis nul... je n'arrive pas à correctement le lancer avec la bonne résolution... le bezel se mets bien en place, mais je n'arrive pas à trouver comment gérer la bonne résolution du jeu malgré les options dans arcabview... Apres, je débute en la matiere, et ca n'a pas l'air si évident que cela ;-)

Dans jconfig, j'ai enlevé "DX Window mode" pour l'avoir en plein écran, mais même en le remettant j'ai la même chose.

La résolution dans Jconfig est 720 par 1280, et quoique je mette dans Arcabview, je n'arrive pas à scaler la résolution interne du jeu/image, d'où le décalage.

Edited by Manass94

il y a 17 minutes, Manass94 a dit :

Je viens d'essayer, et faut croire que je suis nul... je n'arrive pas à correctement le lancer avec la bonne résolution... le bezel se mets bien en place, mais je n'arrive pas à trouver comment gérer la bonne résolution du jeu et le positionner au milieu malgré les options dans arcabview... Apres, je débute en la matiere, et ca n'a pas l'air si évident que cela ;-)

montre une capture en pleine taille avec les réglages par défaut et je vais essayer de t'aider ;)

Le 25/01/2022 à 17:22, ViRuS-MaN a dit :

@Houbon est obliger de le lancer avec le fichier ArcCabView_Launcher.exe y a plus moyen de le lancer par SonicDash_R_Ring.exe et de l avoir en plein ecran comme avec le reshader ???

Normalement ArcCabView fait tout ce que faisait CRTGeomMOd et même plus, mais pour l'un comme pour l'autre le forcage de résolution au lancement ne marche qu'avec certains les jeux d3d. Pour ceux qui ne veulent pas ou qui ne sont pas "d3d" le seul moyen c'est de la forcer autrement (ici avec un launcher oui)

Edited by Houb

Il y a 2 heures, Manass94 a dit :

61f3eae675930_dcalage_resolution.jpg.1722b1647ada4b1ef848e8426c7f2e86.jpg

Je viens d'essayer, et faut croire que je suis nul... je n'arrive pas à correctement le lancer avec la bonne résolution... le bezel se mets bien en place, mais je n'arrive pas à trouver comment gérer la bonne résolution du jeu malgré les options dans arcabview... Apres, je débute en la matiere, et ca n'a pas l'air si évident que cela ;-)

Dans jconfig, j'ai enlevé "DX Window mode" pour l'avoir en plein écran, mais même en le remettant j'ai la même chose.

La résolution dans Jconfig est 720 par 1280, et quoique je mette dans Arcabview, je n'arrive pas à scaler la résolution interne du jeu/image, d'où le décalage.

je viens de tester dans tous les sens, en fait ca ne marchera pas mis à part via un script comme pour sonic dash, en tout cas c'est mon impression... avis aux experts :-)

48 minutes ago, Manass94 said:

je viens de tester dans tous les sens, en fait ca ne marchera pas mis à part via un script comme pour sonic dash, en tout cas c'est mon impression... avis aux experts :-)

Il faut utiliser la ligne de commande rotate pour tourner l'ecran avant de lancer le jeu, et ensuite activer 90 CCW dans ArcCabView

il y a 31 minutes, Pa0l0ne a dit :

Oops he did it again... 

Thanks to my friend Nohero! 

Well done, he did what I coudn't figure !!! a little tuto on this game would be very nice to understand how to do it

1 hour ago, Manass94 said:

Well done, he did what I coudn't figure !!! a little tuto on this game would be very nice to understand how to do it

This is how I launch the game

start /b /wait .\rotate.exe 270 1080 1920
start /b /wait .\amdaemon.exe
start /b /wait .\rotate.exe 0 1920 1080

and in CabView.ini  I have

NO_ROTATE=2

Hmm weird.. i get an error when i try to patch mario & sonic's app.exe with noobdiff... i have tried two different versions of the game... (might be the same, but downloaded from 2 different sources).

Please help!

Il y a 3 heures, ducon2016 a dit :

This is how I launch the game

start /b /wait .\rotate.exe 270 1080 1920
start /b /wait .\amdaemon.exe
start /b /wait .\rotate.exe 0 1920 1080

and in CabView.ini  I have

NO_ROTATE=2

Merci mais je ne comprend comment utiliser ces parametres... Je suppose qu'il ne suffit pas de les mettre dans un fichier .bat ... et comment est géré le jconfig?

J'ai essayé aussi d'utiliser le script de houb en remplaçant ce qui va bien dedans mais ca ne veut pas, et je ne suis pas sur de comprendre le script entierement.

Je vais attendre que quelqu'un post le script qui va bien , car je ne suis vraiment pas à l'aise avec ça (mais j'aurais essayé :-) )

il y a 25 minutes, Manass94 a dit :

Merci mais je ne comprend comment utiliser ces parametres... Je suppose qu'il ne suffit pas de les mettre dans un fichier .bat ... et comment est géré le jconfig?

J'ai essayé aussi d'utiliser le script de houb en remplaçant ce qui va bien dedans mais ca ne veut pas, et je ne suis pas sur de comprendre le script entierement.

Je vais attendre que quelqu'un post le script qui va bien , car je ne suis vraiment pas à l'aise avec ça (mais j'aurais essayé :-) )

J'ai parlé trop vite, et insisté un peu... ca fonctionne avec le script de Houb !!! par contre mon bezel est à l'envers, et je ne comprend pas comment le mettre à l'endroit sauf en inversant le bezel directement...

bezel.png.791af32b8d8dbb6c35474f513e25a690.png

Edited by Manass94

il y a 10 minutes, Manass94 a dit :

J'ai parlé trop vite, et insisté un peu... ca fonctionne avec le script de Houb !!! par contre mon bezel est à l'envers, et je ne comprend pas comment le mettre à l'endroit sauf en inversant le bezel directement...

Ca arrive quand le jeu est tourné dans le mauvais sens et qu'on utilise R180° pour palier au problème. Du coup le bezel est lui aussi retourné de 180°.

C'est donc "normal" qu'il soit affiché à l'envers et faut dans ce cas effectivement retourner l'image du bezel pour qu'il s'affiche comme souhaité :)

Mais c'est plutot ponctuel comme probleme, ca n'arrive que rarement donc c'est bon comme ca je pense ;)

il y a 1 minute, Houb a dit :

Ca arrive quand le jeu est tourné dans le mauvais sens et qu'on utilise R180° pour palier au problème. Du coup le bezel est lui aussi retourné de 180°.

C'est donc "normal" qu'il soit affiché à l'envers et faut dans ce cas effectivement retourner l'image du bezel pour qu'il s'affiche comme souhaité :)

Mais c'est plutot ponctuel comme probleme, ca n'arrive que rarement donc c'est bon comme ca je pense ;)

Par contre, ca ne marche pas super en fait, le début fonctionne mais des le lancement d'une épreuve j'ai un effet "tunnel" !!!

bezel.jpg.700406483c491a97c3be9f1487745a89.jpg

Pas gloup !!!

Effectivement c'est pas top :P Mais c'est pas mal comme effet B)

j'ai pas testé ce jeu et en ce moment je bosse sur autre chose...

mais je suis sur que vous allez y arriver ;)

Edit: juste une piste, tu aurais pas activé les options de redimensionnement dans l'ini? parcequ'avec le launcher dont j'avais posté le code ca sert à rien et ca peut créer ce genre de problème ;)

Donc assure toi que t'as bien mis :

DoubleResolution=0

ForcedResolution=0

FullResolution=0

Edited by Houb

il y a 39 minutes, Houb a dit :

Effectivement c'est pas top :P Mais c'est pas mal comme effet B)

j'ai pas testé ce jeu et en ce moment je bosse sur autre chose...

mais je suis sur que vous allez y arriver ;)

Edit: juste une piste, tu aurais pas activé les options de redimensionnement dans l'ini? parcequ'avec le launcher dont j'avais posté le code ca sert à rien et ca peut créer ce genre de problème ;)

Donc assure toi que t'as bien mis :

DoubleResolution=0

ForcedResolution=0

FullResolution=0

Trop fort, c'était bien ça !!! ca marche nickel maintenant :-)

Merci et bonne soirée

Thanks for everyone's hard work on this. Was finally able to get Sonic up and working with everyone's notes from earlier.

Has anyone had any success with Luigi's Mansion? For some reason I can't get the menu to appear and I've tried multiple configurations of the DLLs which were included.

Salut les gars ,je c pas si c est le bon endroit pour poser ma question désoler,pour mario & sonic rio 2016 avec jconfig ,d3d me mais une erreur et ecran noir ...Y a t il moyen de contourner pour mon problème de résolution je suis en 1280x720 merci pour votre aide

I use this even when using a crt , why because the model i have i cant adjust brightness , contrast , gamma  colour settings  its due to the software is a basic , no menu to setup this 

So i use this handy plugin just for adjusting those settings & i set the games up with the right settings 

It doesnt work with Teknoparrot right ? for i might want it to use for some Lindbergh games ....

friend, i got it to work its fantastic,

how would i get reshade working and arcabview working on sorr (streets of rage remake) v5.2?

I created a little 4k bezel.png designed around the 16x9 games, the default curvature, and 75% screen (does not use the frame).  It's silly but I like it for games with the NES aesthetic.
image.png.8be99fe7f1eeb4e64946c1ece40fef2c.png
here's a link to the file.

Edited by mezzb

Il y a 11 heures, mezzb a dit :

I created a little 4k bezel.png designed around the 16x9 games, the default curvature, and 75% screen (does not use the frame).  It's silly but I like it for games with the NES aesthetic.
image.png.8be99fe7f1eeb4e64946c1ece40fef2c.png
here's a link to the file.

Nice bezel! :)

You can use your bezel and your frame and get reflection on it like that for example :

snes9x.png

You just need to do that :

- In ArcCabView textures folder :

bezel.png

frame.png

- In ArcCabView\Presets\ArcCabView.ini :

Frame_size=0.018000,0.060000
InGame_ratio=4.000000,3.000000
InGame_scale=1.015000,0.782000

:very-good:

PS : with "frame reflection" it would be better to use a "square" frame image because of the "ReflectionFallOff" factor... but even with your frame image (as done here) it looks quite good using these settings :)

Edited by Houb

1 hour ago, Houb said:

Nice bezel! :)

You can use your bezel and your frame and get reflection on it like that for example :

Thanks so much for these tips - I'll experiment later today - and, since this is a mod of a 4:3 bezel I had - I'll make a version at that aspect as well.

Hello people.  Just looking for some quick tips to get me started.  I want to be able to play model 2 emulation by incorporating both bezels and also applying shaders.

Is ArcCabView the program which will allow me to do that?  Is ArcCabView a totally new tool or is it basically a version of Reshade?  Would I still need Reschade or is ArcCabView all that I need?

Also, when I click download folder there are 8 different rar files.  Which one do I grab? The one with generic in the name?

I'm using Launchbox as a front end.

Thank you, I will try to get started using the instructions on the first page.

il y a une heure, Morris Schaffer a dit :

Hello people.  Just looking for some quick tips to get me started.  I want to be able to play model 2 emulation by incorporating both bezels and also applying shaders.

Is ArcCabView the program which will allow me to do that?  Is ArcCabView a totally new tool or is it basically a version of Reshade?  Would I still need Reschade or is ArcCabView all that I need?

Also, when I click download folder there are 8 different rar files.  Which one do I grab? The one with generic in the name?

I'm using Launchbox as a front end.

Thank you, I will try to get started using the instructions on the first page.

ArcCabView is mainly a reshade's shader, its goal is to be able to set your game display as you want (using mostly ratio, orientation/rotation, crops, scales, zooms, offsets,... settings and also curvature, crt effect, bloom... and the ability to put a frame, a bezel, a background, an overlay,... and also the ability to get a reflection... And for Pinball games to add a backglass to export the DMD,... etc

The ReShade dll used are just a little customized mostly to be able to resize directly most d3d games.

Also they are included with a "reshade.ini" already set to make the solution fully portable and nearly ready to use.

So Yes we can say "ArcCabView" is " totally new tool (shader)" using reshade to work.

In fact it's not "totally new" as most ArcCabView's main features were for most of them already available in the last version of its predecessor "CRTGeomMOD"

BTW the main goal with CRTGeomMOD was to put a CRT effect, now it's more to resize and to customize the display

The generic archive is the one you can use and set as you want for any game/emulator/app

The other ones are just already set for a few specific games.

I hope it's more clear :)

For my part I now use ArcCabView nearly with all my games/emulators at least to resize the display to my native screen resolution (I have a 16:10 screen 1920x1200 in my cab)

So for example with this tool I can run any recent 16:9 game in 1920x1200 without having black bars. I can also enlarge a little the display for some tate games... Or to improve the display area for some others.

And as a bonus (due to how ArcCabView works) when I play these same games in an other screen with a different resolution (my 16:9 tv for example) all my settings are still good and I don't have to change anything :) 

In some way It can also be used to rotate the display according to your screen orientation :) (very usefull in a cab with a rotating screen)

Edited by Houb

Thanks Houb.  Just one thing.  When I download the generic rar file, I should extract entire contents to the folder where my model 2 emulator app is ?  What if I want to use ArcCabView later with another emulator, say supermodel for sega model 3, do I then extract the entire rar file again to the folder where my supermodel app is ? Gonna experiment tomorrow. Merci

Thanks Houb.  Just one thing.  When I download the generic rar file, I should extract entire contents to the folder where my model 2 emulator app is ?  What if I want to use ArcCabView later with another emulator, say supermodel for sega model 3, do I then extract the entire rar file again to the folder where my supermodel app is ? Gonna experiment tomorrow. Merci

yes you will have to extract the full archive next to your game/emu exe and to rename the correct dll (32 or 64 bit) as needed (d3d9.dll, d3d11.dll or opengl32.dll) if it works, you should get a .log file (same name as the dll) and the frame arround your screen, next you will have to set the shader as you want ingame in the ReShade's UI using "home" key.

il y a 43 minutes, Moksi a dit :

@Houb    Does it work on Teknoparrot ? The ArcCabview or only on some single games from TP

Yes it should work and even more ducon fixed BudgieLoader a few weeks ago to get it working with Lindbergh games too :)

I played around with this and sega model 2 emulator.  Two things:

* It needs a pretty beefy PC.  Once I have crt and such activated, my framerate drops.  My notebook is definitely old but I guess I hoped for a miracle.  IS there a way to activate CRT without it being a hit on the performance?   A new PC is coming later this year anyway.

* How can I add a custom bezel?  I did not see this in the front end.

thanks

il y a 24 minutes, Morris Schaffer a dit :

I played around with this and sega model 2 emulator.  Two things:

* It needs a pretty beefy PC.  Once I have crt and such activated, my framerate drops.  My notebook is definitely old but I guess I hoped for a miracle.  IS there a way to activate CRT without it being a hit on the performance?   A new PC is coming later this year anyway.

* How can I add a custom bezel?  I did not see this in the front end.

thanks

By luck by default ArcCabView is really faster than our old CRTGeomMOD :)

But you can get even better performances :)

In ArcCabView\Shaders\ArcCabView.fx (open with notepad)

//#define PERF_MODE

to

#define PERF_MODE

The visual quality should be still ok.

If it's not enough, you can also disable the frame reflection :

#define FRAME_RFLX

to

//#define FRAME_RFLX

I hope it will be enough...

Edit: Sorry I didn't remember but in fact the "PERF_MODE" option is still not in the 1.0a version available for now... 

I will check a few other things and release a small update soon.

Edited by Houb

il y a 55 minutes, Houb a dit :

Yes it should work and even more ducon fixed BudgieLoader a few weeks ago to get it working with Lindbergh games too :)

ah ça c'est le genre de truc cool que je kiffe. c'est deja fonctionnel ou vous avez besoin de testeurs?! Moi je veux bien faire le cobaye

il y a 15 minutes, XxTookie38xX a dit :

ah ça c'est le genre de truc cool que je kiffe. c'est deja fonctionnel ou vous avez besoin de testeurs?! Moi je veux bien faire le cobaye

Perso j'ai jamais testé, j'utilise pour ainsi dire jamais tp... Mais je crois que c'est déjà dispo depuis plusieurs semaines... Faudrait que @ducon2016 confirme ;)

@Morris Schaffer A new 1.0b version is now available, only a very few smal changes but the "performance mode" is present. for the next version I have a few things in mind but it's not ready for now...

Enjoy :)

1 hour ago, Houb said:

@ducon2016

@Morris Schaffer A new 1.0b version is now available, only a very few smal changes but the "performance mode" is present. for the next version I have a few things in mind but it's not ready for now...

Enjoy :)

I will grab the new version tomorrow and try the modifications but my notebook is really old (2009) :) but Thanks anyway, looks like a great app.

Ah yes, so can I add a bezel or does ArcCabView only come with standard bezels ?  

I will grab the new version tomorrow and try the modifications but my notebook is really old (2009) :) but Thanks anyway, looks like a great app.

Ah yes, so can I add a bezel or does ArcCabView only come with standard bezels ?  

Just read the readme and the first post and the demo videos.

You can put a bezel (bezel.png in textures folder) you can set its ratio, ajust its size, display it in front or behind your game display, you can also set it to follow every settings applied to the game display...

And you can put some other images too..

so yes you can do nearly everything to get your game displayed as you want :)

Edited by Houb