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Shader CRT Multifonction : "Kick-ass looking games"


Houb

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il y a 6 minutes, Safur a dit :

Question : vu que vous avez bien amélioré le shader, peut-on l'utiliser sur Retroarch? Le remplacer par celui existant dans le dossier shader ou l'utiliser en le plaçant à la racine de l'émulateur?

 

Jamais testé retroarch, j'ai aucune idée de comment les effets marchent... ce qui est sur par contre c'est que celui-ci est une version "Reshade" qui a nécessité un portage. Donc tu peux peut-être l'utiliser avec Reicast (surement même) mais en tout cas certainement pas remplacer l'effet RetroArch par celui-là ;)

 

il y a 9 minutes, fire10 a dit :

Well just tried this out with the pc version of metal slug XX Damn its awesome. Great work guys and the scanlines breakup the image pixel perfect. Top stuff indeed

Nice thanks for the feedback!

Make a try with "R-Type Dimensions EX", the result is just awesome !! :heart-pixel:

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Ok so as it still requested many times I made a new configuration for Demul and it's better than before and uses new gpuD3D11 plugin B)

=> All games are now working without having to change anything in Demul configuration (Dreamcast/Naomi/Atomiswave/CV1000,...)

 

A small overscan can still be useful for a few games to match the full display (same problem without the shader) :

- MetalSlug6 : Vert. Overscan 107%

- Sturmwind : Vert. Overscan 115%

- NG:DV.TEAM games : Horiz. Overscan 106% + Vert. Overscan 107%

- Vampire Chronicles : Horiz. Overscan 104% + Vert. Overscan 108%

...

http://www.mediafire.com/folder/q1rvd6ifh0x7t/Shader

 

The setting is made for a resolution of 1920x1080 so :
- Desktop resolution must be set to 1920x1080@60Hz before launching Demul.
- Video plugin used must be gpuD3D11 (not the old one)
- Demul Direct3D11 Graphics configuration must be as follow :
*Start in Fullscreen : On
*Aspect Ratio : Stretch

If you want to change the setting push "home" key ingame (it will open the reshade menu)
In the shader options you can :
- Remove the bezel overlay (just uncheck)
- Change the aspect ratio : 1.000 = full screen width (1.333 = 4/3 aspect on a 16/9 display)
- Rotate the display 90°CCW for TATE games (use it instead of Demul "auto-rotate", an aspect ratio of 2.370 should be great ;) )
- Enlarge the display using Horizontal & Vertical Overscan sliders
- Turn off the effect by unchecking "GeomModCRT (CRTGeomMOD.fx)" in the list
- Change the resolution setting with :
*Video Size X : your desktop Width resolution
*Video Size Y : your desktop Height resolution
*Right Start : your desktop Width resolution
*Bottom Start : your desktop Height resolution

For example with a 4K monitor (desktop resolution should be set to 3840 x 2160) :
*Video Size X : 3840
*Video Size Y : 2160
*Right start : 3840
*Bottom start : 2160

PS : Be careful because all your changes will be saved for next time! ;)

 

:fiesta:

Edited by Houb
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Tu penses que c'est possible de l'appliquer à l'émulateur m2emulator ou même Supermodel?

 

En tout cas dommage que ça ne marche pas avec Game All RH. Il y a un écran noir pour tous les jeux...

Edited by Safur
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Le 31/03/2019 à 23:26, Safur a dit :

Tu penses que c'est possible de l'appliquer à l'émulateur m2emulator ou même Supermodel?

 

En tout cas dommage que ça ne marche pas avec Game All RH. Il y a un écran noir pour tous les jeux...

 

M2 config : http://www.mediafire.com/folder/q1rvd6ifh0x7t/Shader

 

Settings made for a resolution of 1920x1080 so :
- Emulator fullscreen resolution must be set to 1920x1080 (custom).
- Option "Auto Switch to Fullscreen" : On

4 settings are included (defaut setting is oldschool 331x256 ratio 4:3)
Replace the preset "CRTGeomMOD.ini" by the one you want to use :
- "olds" presets have a CRT effect resolution set to oldschool 331x256 (wrong and missing dots but nice) 
- "orig" presets have a CRT effect resolution set to original 496x384 (true and full but not so nice...)
- "4-3" presets are set to give original 4:3 aspect ratio
- "16-9" presets are set to be used with stretched ".lua" scripts in full 16:9 ratio (.lua files not included)
You can also stretch the display to 16:9 ratio without any ".lua" files using 4:3 presets (shader's "Overscan_X=133", "Use_bezel=0", "Left_Start=0" and "Right_Start=1920")

If you want to change the setting push "home" key ingame (it will open the reshade menu)
In the shader options you can :
- Remove the Bezel overlay (just uncheck)
- Change the area width of the CRT effect with Left_Start and Right_Start sliders
- Stretch the display width using Horizontal_Overscan (133% = 16:9)
- Change the Aspect Ratio (1.000 = full width)
- Turn off the effect by unchecking "GeomModCRT (CRTGeomMOD.fx)" in the list
...

PS : Be careful because all your changes will be saved for next time! ;)

 

Avec le preset par defaut (oldschool 4:3)  :

M2-1.png   M2-2.png   M2-3.png   M2-4.png

 

Avec le preset inclus en option (original res étiré en 16:9)

M2-5.png   M2-6.png   M2-7.png   M2-8.png

 

:very-good:

 

Pour AllRH ben c'est un peu normal que ça marche mal : AllRH sert surtout à bidouiller l'affichage et ce shader aussi...

Tu peux lancer le jeu avec ces shaders et AllRH, mais par contre il ne faut pas qu'ils rentrent en conflit avec les options graphiques et les résolutions...

Ces shaders sont fait pour tout faire directement au niveau visuel lorsque le jeu est lancé "normalement" (avec un loader basic donc).

La seule exception jusqu'à présent c'est MeltyBloodAACC 1.07 (Arcade) qui doit être lancé avec AllRH et le réglage communiqué dans le readme.

 

 

Edited by Houb
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@Houb

Merci c'est super sympa pour le Model 2.

J'ai essayé de lancer un jeu via Game All RH en retirant toutes les amélioration (en mettant le lanceur en mode 0 ou 1 ce qui annule les bidouillages pour les graphismes) mais j'ai un écran noir. Les autres Loader que j'ai marchent mais j'ai un soucis avec la configuration de la manette.

 

En tout cas tes shaders rendent parfaitement bien!

C'est vraiment dommage que Demul rame car ils rendent super bien sur tous les jeux! J'utilise Hyperspin et en lançant les jeux avec Demul cela fait encore plus ramer les jeux. Pourtant j'ai un très bon PC.

Quand je dis que les jeux rament en fait c'est le son le problème. Les ralentissements ne se voient pas mais le son fait un étrange bruit. Si les FPS passent de 60 à 57 on a un bruit bizarre, une sorte de distorsion. Avec Reicast c'est parfait donc je l'utilise pour plusieurs jeux mais les shaders rendent beaucoup moins bien avec RetroArch pour des jeux avec une haute résolution mais si je le met d'origine à 640x480.

Si tu as la possibilité d'adapter ces Shaders à Retroarch ça serait cool mais je ne sais pas si c'est possible vu que l'on passe obligatoirement par une interface ou alors l'interface subira aussi les shaders. Ce n'est pas grave si ça rend bien pour certains jeux.

Sais-tu si les derniers shaders Demul que tu as fait seraient adaptables pour Retroarch?

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These shader look absolutely incredible. I understand what Safur means about audio distortion in Demul I have only had it with Crazy Taxi so far, maybe everything together is resource hungry but it looks sooooo goood. Thanks so much Houb. Could we tweek resources or is that something that is not modifiable

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For AllRH, I just tried many games and it works approx everytime when AllRH option "Full Screen Mode" is activated (Windows Size/Other Options). Our dlls should be "read only".

I tried most mode with succes with this option checked and it works well until now (7 games tested).

 

For Demul slowdowns, did you try to activate the "performance mode" in the shader option?

 

 

 

 

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@Houb

Pour Nesica c'est bon. En fait en Loader Mode il faut mettre -1 et dans Windows Size cocher la case "Full screen mode".

Et ça marche nickel! J'ai testé avec Power Instinct 5 et c'est parfait!

Merci pour la recommandation avec Demul je vais voir ça.

 

EDIT : je ne vois pas le "performance mode". Ça se trouve où exactement?

 

Edited by Safur
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Il y a 10 heures, Houb a dit :

Ça se trouve tout en bas dans les options du shader (UI avec touche home)

Mais je suis pas certain que ça change quelque chose...

Merci mais je ne l'ai pas trouvé mais en regardant des vidéos j'ai vu que l'on peut décocher certaines options ce qui rend l'émulateur plus fluide et en effet ça marche. Je l'ai aussi lié à ma carte graphique en désactivant plusieurs options. Je ne sais pas si ça change grand chose il faudra que je teste avec et sans pour voir si ça change quelque chose...

Quand j'aurai le temps je mettrai la capture écran de ma config Demul si ça peut aider certains.

 

Le fait de tout décocher dans Demul rend les jeux pixélisés même en 1080 du coup ça donne un sens aux shaders qui s'appliquent parfaitement!

 

Mention spéciale à Metal Slug 6 et Capcom vs SNK dans lesquels les personnages sont très pixélisés et qui ont un super rendu avec les shaders.

Un grand bravo!

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I never tried it but you can (and should) use MAME ;)

Arcade64 for example already own a nice OpenGL shader called "CRT Geom"

For now I'm working on a launcher for Demul in order to change bezels and shader's setting for each game when used with a frontend.

It now works quite good with Naomi/Atomiswave/CV1000 and DC games but still need a few more testing.

Fire10 helps me and is making some tests with its cabinet using Hyperspin+RocketLauncher install.

Hopefully it will be ready soon  :very-good:

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J'ai vu que tous les jeux Nesica ne sont pas fait. Tu comptes les faire un jour ou non? Par exemple ça serait pas mal pour le jeu Ikaru par exemple. Il existe bien sur Demul mais cette version est moins fluide et optimisée que celle sur Nesica ;)

@Houb

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On 4/1/2019 at 6:59 PM, Houb said:

For AllRH, I just tried many games and it works approx everytime when AllRH option "Full Screen Mode" is activated (Windows Size/Other Options). Our dlls should be "read only".

I tried most mode with succes with this option checked and it works well until now (7 games tested).

 

For Demul slowdowns, did you try to activate the "performance mode" in the shader option?

 

 

 

 

after setting the crt shaders for most of my systems and getting them right .. took forever .. and started working on the arcade pc and pc games and i thought i use ur excellent presets..

it works really well on most of the games listed ...excellent job my friend  ... only games i had problems with are the ones i set to run with gameloader all rh luckily i don't have a lot of them...

not sure why it just doesn't like gameloader i was trying it on win 10 so maybe that is what is causing the problem. but it just crashes .

 

i used it with a few ones only 3 i remember right now ..  

ArcanaHeart3_AC   and  DaemonBride-SD_AC  i'm assuming they are the old Examu versions or i might be mistaken ... they just crash gameloader .. tried fullscreen and many options but still crashes.

MeltyBloodAACC-1.07_AC that should only work with gameloader but the problem is that loader 6 doesn't work for this game .. it crashes normally when pressing start and with reshade it runs really fast and crashes

only loader that makes this game work is loader 5 .. and of course the effect doesn't work right in that mode .

 

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il y a une heure, mamefan2018 a dit :

after setting the crt shaders for most of my systems and getting them right .. took forever .. and started working on the arcade pc and pc games and i thought i use ur excellent presets..

it works really well on most of the games listed ...excellent job my friend  ... only games i had problems with are the ones i set to run with gameloader all rh luckily i don't have a lot of them...

not sure why it just doesn't like gameloader i was trying it on win 10 so maybe that is what is causing the problem. but it just crashes .

 

i used it with a few ones only 3 i remember right now ..  

ArcanaHeart3_AC   and  DaemonBride-SD_AC  i'm assuming they are the old Examu versions or i might be mistaken ... they just crash gameloader .. tried fullscreen and many options but still crashes.

MeltyBloodAACC-1.07_AC that should only work with gameloader but the problem is that loader 6 doesn't work for this game .. it crashes normally when pressing start and with reshade it runs really fast and crashes

only loader that makes this game work is loader 5 .. and of course the effect doesn't work right in that mode .

 

 

Yes right : Arcana Heart3_AC and DaemonBride-SD_AC are for old Examu versions. "xxxxxxN" are for Nesica ones and in that case you should probably use these Nesica versions instead.

LauderAllRH is a nice tool but it uses the same dll (I had to set them "read only" to be not erased when AllRH is launched).

 

For MeltyBloodAACC-1.07_AC (laoder type 6)  :

image.png.9264506deaa85e106c1a8efeac807af9.png

 

image.png.a50220fb554aba81645a43a6310d7fe7.png

 

image.png.69872b8bba2f49fc22f96af8886191af.png

 

Hope it helps :)

Edited by Houb
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Le 06/04/2019 à 13:41, Safur a dit :

J'ai vu que tous les jeux Nesica ne sont pas fait. Tu comptes les faire un jour ou non? Par exemple ça serait pas mal pour le jeu Ikaru par exemple. Il existe bien sur Demul mais cette version est moins fluide et optimisée que celle sur Nesica ;)

@Houb

 

Je pense que tu parles d'Ikaruga. Ben ce jeu est très beau en HD et le shader ne lui apporte pas grand chose je trouve.

Crimzon Clover aurait été cool aussi mais le fait que l'affichage vibre lors des explosions gâche tout l'effet.... :(

Sinon ben oui on peut tous les faire mais mais dans ce cas on en finira jamais...

Par contre c'est assez facile de les faire sois même en regardant un peu comment marchent les autres ;)

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6 minutes ago, Houb said:

 

Yes right : Arcana Heart3_AC and DaemonBride-SD_AC are for old Examu versions. "xxxxxxN" are for Nesica ones and in that case you should probably use these Nesica versions instead.

LauderAllRH is a nice tool but it uses the same dll (I had to set them "read only" to be not erased when AllRH is launched).

 

For MeltyBloodAACC-1.07_AC (laoder type 6)  :

image.png.9264506deaa85e106c1a8efeac807af9.png

 

image.png.a50220fb554aba81645a43a6310d7fe7.png

 

image.png.69872b8bba2f49fc22f96af8886191af.png

 

Hope it helps :)

after fighting with DaemonBride-SD_AC  got it to run using xb loader along side gameloader so i made sure it was running directly through the loader than installed gameloader over it now it works with the crt effect ...  still got Arcana Heart3_AC  crashing and u r right the nesica versions r much better and they do work perfectly fine ... but you know how it with this hobby we got we try to make everything work haha .. i always say it will drive us crazy one day

 

and for MeltyBloodAACC-1.07_AC yes this is the setting i used yep still no go .... and its not ur crt shader ...it just doesn't work with loader 6 at all it wants loader 5 .... so u use the latest gameloader and latest TP and r u on win 10 or win 7 ...cuz it might be a problems with something like that

 

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Nouveau pack Demul préréglé en FullHD 1920x1080 (08/04/2019) : http://www.mediafire.com/folder/q1rvd6ifh0x7t/Shader

Ce nouveau pack permet de lancer tous les jeux supportés par Demul en utilisant cet effet CRT

Demul doit être réglé pour utiliser gpuDX11 (new) avec aspect ratio "stretch"

Lancés avec Demul directement, le réglage restera toujours le même et ne sera pas idéal pour tous les jeux...

De plus les jeux Gaelco nécessitent un réglage différent car ils utilisent encore "gpuDX11old"... (les jeux Hikaru n'iront pas non-plus)

 

Du coup j'ai fait un loader pour Frontend ("demul07.exe") il suffit de faire pointer le frontent sur cet exe à la place de demul.exe (qu'il faut garder) et il change les configs pour chaque système et jeu lancé par le FE.

Je vous invite à lire le readme inclus et cité ci-dessous :

Setting made for a resolution of 1920x1080 so :
- Desktop resolution must be set to 1920x1080 before launching Demul.
- Video plugin used must be "gpuDX11" (not the old one) except for Gaelco games.
- GD-Rom plugin used must be "gdrImage" (for Dreamcast games with frontend) 
- Demul Direct3D11 Graphics configuration must be as follow :
*Start in fullscreen : Off
*Aspect Ratio : Stretch
*Rotate : 0
*Disable Auto Rotate : On

The "Demul07.exe" included has to be used with frontend.
Without frontend you can use demul.exe as usual but the preset and the bezel will remain always the sames.
To use demul07.exe you need to send it commands as the examples below :
-Naomi : demul07.exe -run=naomi -rom=mvsc2
-Atomiswave : demul07.exe -run=awave -rom=mslug6
-CV1000 : demul07.exe -run=cave3rd -rom=akatana
-Gaelco : demul07.exe -run=gaelco -rom=smashdrv
-Hikaru : demul07.exe -run=hikaru -rom=swracer
-Dreamcast : demul07.exe -run=dc -image="D:\DC Games\King of Fighters Evolution (NTSC-J).cdi"

To process just tell your frontend to run "demul07.exe" instead of "demul.exe" (but keep both).
demul07.exe will manage the bezels and the presets files for each game launched and will launch the emulator.
Your frontend should launch all games "windowed" using new "gpuDX11" (stretched) and gdrImage plugins.
(BTW for Gaelco games you have to use "gpuDX11old" windowed and stretched and with internal resolution "x2")
Unfortunately, Hikaru games won't get the scanline effect but games will work.

Credits :
-"Alex DC22" for most of the bezel arts used for Naomi and Atomiswave
-"AshuraX for most of the the bezel arts used for CV1000
-"Fire10" for its testing

Pour info un peu plus de 90 bezels ont été inclus ! B)

J'ai aussi fait des configs pour quelques jeux DC, pour les utiliser il faudra renommer ces configs et bezels comme votre image et conserver l'extension dans le nom (dans les dossiers "Presets" et "Textures").

Exemple pour une image nommée "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi" :

- Preset = "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi.ini"

- Texture = "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi.png"

 

Image1.jpg    Image2.jpg    Image3.jpg

 

Image4.jpg    Image5.jpg    Image6.jpg

 

 

:very-good::jeu-video:

Edited by Houb
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33 minutes ago, Houb said:

for MBAACC it needs type6 with the shader to work correctly.

Try to disable also the windowed option in TP ??

yea i tried windows or fullscreen but still the same ... and yep loader 6 is the only one that produces correct image .... but game runs in fast speed the fisrt few screens and as it starts it just crashes ..

so that is why i was saying its probably not related to your  shader ...  i'm using the latest gameloader with TP 1.0.0.118  on win 10 build 1809 ... so i'm thinking maybe you are using a differnt version of any of those that might be the problem...

and using the old MBAACC shader directly with TP works fine but of course no bezel...

and good news i got Arcana Heart3_AC  running using the same approach by making it run through xb loader than adding the gameloader files and ending up with a weird setup but it works ...

 

and great job on ur latest output with demul .... i'll grab it and try it later ...took me ages to get a good look on demul because a lot of games look weird with really complicated shaders like tennis for example the net looks butchered so i kept tweaking to get a good result so the effect doesn't ruin the game experience.

 

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So I really don't know why it doesn't work on your setup... I'm using the portable version of v3.2.3 btw.

Combine this shader with LoaderAllRH is never very simple unfortunately because they fight together to render the game :combatvador:

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22 minutes ago, Houb said:

So I really don't know why it doesn't work on your setup... I'm using the portable version of v3.2.3 btw.

Combine this shader with LoaderAllRH is never very simple unfortunately because they fight together to render the game :combatvador:

hahaha yea ... so i went back to my win 7 pc and tried the same exact setup and it worked ... so its definitely a win 10 problem as usual ...

are you using win 10 and what build? 

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Just now, Houb said:

I'm still using win7 :timide:

 

:ptdr:

 

well you made the right choice my friend ... as you can see its a disaster dealing with win 10 ....i always say the best setup for an arcade retro cab is on win 7 ...

so what i did on win 10 is run it directly from TP and than tweak it as much as i can to get an ok image with bezels i would say its a littlwe bit clise to the sd old one but with bezels.

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MBAACC1.7 has a problem when resized. I tested many things but without AllRH the result isn't good...

The good news: the new loader and configs posted this morning for Demul has been tested under windows10 ;)

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Il y a 11 heures, Houb a dit :

Nouveau pack Demul préréglé en FullHD 1920x1080 (08/04/2019) : http://www.mediafire.com/file/ar711pwp2oe6o9a/Demul07_CRTGeomMOD_Launcher_1080p.rar/file

Ce nouveau pack permet de lancer tous les jeux supportés par Demul en utilisant cet effet CRT

Demul doit être réglé pour utiliser gpuDX11 (new) avec aspect ratio "stretch"

Lancés avec Demul directement, le réglage restera toujours le même et ne sera pas idéal pour tous les jeux...

De plus les jeux Gaelco nécessitent un réglage différent car ils utilisent encore "gpuDX11old"... (les jeux Hikaru n'iront pas non-plus)

 

Du coup j'ai fait un loader pour Frontend ("demul07.exe") il suffit de faire pointer le frontent sur cet exe à la place de demul.exe (qu'il faut garder) et il change les configs pour chaque système et jeu lancé par le FE.

Je vous invite à lire le readme inclus et cité ci-dessous :


Setting made for a resolution of 1920x1080 so :
- Desktop resolution must be set to 1920x1080 before launching Demul.
- Video plugin used must be "gpuDX11" (not the old one) except for Gaelco games.
- GD-Rom plugin used must be "gdrImage" (for Dreamcast games with frontend) 
- Demul Direct3D11 Graphics configuration must be as follow :
*Start in fullscreen : Off
*Aspect Ratio : Stretch
*Rotate : 0
*Disable Auto Rotate : On

The "Demul07.exe" included has to be used with frontend.
Without frontend you can use demul.exe as usual but the preset and the bezel will remain always the sames.
To use demul07.exe you need to send it commands as the examples below :
-Naomi : demul07.exe -run=naomi -rom=mvsc2
-Atomiswave : demul07.exe -run=awave -rom=mslug6
-CV1000 : demul07.exe -run=cave3rd -rom=akatana
-Gaelco : demul07.exe -run=gaelco -rom=smashdrv
-Hikaru : demul07.exe -run=hikaru -rom=swracer
-Dreamcast : demul07.exe -run=dc -image="D:\DC Games\King of Fighters Evolution (NTSC-J).cdi"

To process just tell your frontend to run "demul07.exe" instead of "demul.exe" (but keep both).
demul07.exe will manage the bezels and the presets files for each game launched and will launch the emulator.
Your frontend should launch all games "windowed" using new "gpuDX11" (stretched) and gdrImage plugins.
(BTW for Gaelco games you have to use "gpuDX11old" windowed and stretched and with internal resolution "x2")
Unfortunately, Hikaru games won't get the scanline effect but games will work.

Credits :
-"Alex DC22" for most of the bezel arts used for Naomi and Atomiswave
-"AshuraX for most of the the bezel arts used for CV1000
-"Fire10" for its testing

Pour info un peu plus de 90 bezels ont été inclus ! B)

J'ai aussi fait des configs pour quelques jeux DC, pour les utiliser il faudra renommer ces configs et bezels comme votre image et conserver l'extension dans le nom (dans les dossiers "Presets" et "Textures").

Exemple pour une image nommée "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi" :

- Preset = "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi.ini"

- Texture = "Dead or Alive 2 - Ultimate Edition (USA).cdi.png"

 

Image1.jpg    Image2.jpg    Image3.jpg

 

Image4.jpg    Image5.jpg    Image6.jpg

 

 

:very-good::jeu-video:

Génial houb! :very-good:

Me reste plus qu'à trouver le temps de mettre à jour tout ça ! 

 

Et petite question..... Et le model2, tu as déjà essayer ? 🙂

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il y a 8 minutes, ginzu a dit :

Génial houb! :very-good:

Me reste plus qu'à trouver le temps de mettre à jour tout ça ! 

 

Et petite question..... Et le model2, tu as déjà essayer ? 🙂

 

La mise à jour va te prendre environ 1min si t'as déjà un Frontend : juste à extraire dans le dossier racine de demul, regarder que t'utilises bien gpuDX11 (new) en stretch, windowed et auto-rotation désactivée puis faire pointer ton FrontEnd sur "demul07.exe" au lieu de "demul.exe" :)

 

Pour le model 2 oui j'ai un peu regardé :

:rolleyes:

 

Edited by Houb
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Allez, avant une petite pause voilà encore quelques captures de ce que le shader et le loader que j'ai posté ce matin donnent automatiquement avec Demul et un frontend :

 

Image10.jpg    Image11.jpg    Image12.jpg    Image13.jpg

 

Image14.jpg    Image7.jpg    Image8.jpg    Image9.jpg

 

;)

 

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Il y a 1 heure, ginzu a dit :

Et petite question..... Et le model2, tu as déjà essayer ? 🙂

J'ai testé le shader fait par Houb sur le model 2 et ça marche très bien. Le seul petit défaut est au niveau de la fumée dans les jeux. Ça donne un effet assez étrange.

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C'est vraiment sublime comme effet !!!
J'ai un doute (il me semble que tu l'avais dit, mais je trouve plus ou), mais peu-t’on utiliser ce shader avec retroarch ?
Je rêve de tester le core Mednafen pour la Saturn !!!
dsl je m'emballe ^^

 

Et sur Mame c'est possible derajouter des shaders comme celui-ci ?

Encore dsl je suppose que ça été demander, mais Mame je maitrise pas du tout...

 

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3 hours ago, Houb said:

MBAACC1.7 has a problem when resized. I tested many things but without AllRH the result isn't good...

The good news: the new loader and configs posted this morning for Demul has been tested under windows10 ;)

well with some tweaking directly on TP i got it looking alright ...i just hit home button and tweaked till it looked good enough ... but yea its only for win 10 on win 7 it works perfectly fine.

and yea i tested your new demul setup ... i made a copy of my demul setup and replaced the reshade files i had with ur files and it works really well with all the games i tested  .. good job my friend .

but i didn't try it out with rocketlauncher yet i sort of have a bezel system going on from rocketlauncher side ... need to tweak things to get it right.

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Thanks for testing !

 

Loloz : J'ai aucune idée de ce que fait et comment marche rétroarche, désolé... Mais le shader d'origine était fait pour rétroarche normalement.

Pour MAME tu peux utiliser facilement le shader "CRTGeom" qui est inclus avec Arcade64 et qui est très bien ;) (même shader à la base)

 

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As requested : http://www.mediafire.com/folder/q1rvd6ifh0x7t/Shader

 

Supermodel-2019-04-09-02-46-05.png    Supermodel-2019-04-09-02-47-23.png    Supermodel-2019-04-09-02-50-19.png    Supermodel-2019-04-09-02-53-53.png

 

M2 also updated with a similar setting (better than before) : http://www.mediafire.com/folder/q1rvd6ifh0x7t/Shader

 

emulator-multicpu-2019-04-09-03-37-23.pn    emulator-multicpu-2019-04-09-03-39-25.pn    emulator-multicpu-2019-04-09-03-42-09.pn    emulator-multicpu-2019-04-09-03-45-46.pn

 

:very-good:

Edited by Houb
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