Jump to content
Fox

NesicaxLive Arcade Pc Dumps (Taito Games) | Arcade PC

Recommended Posts

Y a til un moyen en ce qui concerne les manic shooter d'y jouer sur un écran en vertical sans se tapper les 2 bandes latérales graphiques ??? j'ai pas de solution pour le moment ce qui est assez dommage quand on à la borne et le PC qui me le permette :s

ps : j'encourage fortement quelques tuto sur YOUTUBE, parce qu'il y a beaucoup de réglages ou de chose a faire dans un 1er temps,pour ma part c'est un peu le gros bordel car il ya  des dumps ou ca marche d'autres pas (cf : KOF2002 KOF 98 etc....) car il y autres choses à faire, de plus une vidéo est toujours plus parlante que des explications par écris :) si quelqu'un m'entend :)

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

Merci à pmc2 pour les fichiers d'origines (SD/HD) que j'ai juste édité avec la bonne variable.

Ce sont les variables registres pour une OS 64 bits.

Je remarque d'après mes 2 essais (Raiden 3&4) que les jeux en Yoko, reste en Yoko, même avec la variable activée, elle ne passe en vertical que les jeux prévu pour tourner en Tate.

Edited by henrie4

MrMystery:

Hidden Content

(posted several month ago) is a Nesica dump or TTX dump or Ringwide dump?

It should be Nesica, given that it has Nesys folder and the fact the older version  of game.exe can make it go in-game.

I have registered the other day in Emuline but when I want download of any link all are hiddens:

You can not view the Hidden Content

Does anyone know why?

Thanks.

Pas d'excitation, Daemon Bride, AKAI et Magical Beat: on les a déjà sur emuline. C'est juste que sur 1cc ils n'étaient pas référencé dans le post donc ce n'est PAS NOUVEAU. ^^

Successor tu peux éditer ton post, akai et daemon ne sont pas nouveau c'est archi sur et certains.

Pour la petite histoire je pense qu'il a simplement fait ce que je lui demandais sur mon post 166.  pour plus de clarté.

Edited by pmc2

W O W !

Senko no Ronde DUO v2,35 !! il se passe quoi sérieux, j'ai jamais vu autant de fuite en très peu de temps ???

ps : impossible de faire fonctionner Senko no Ronde, message d'erreur, qu'importe la méthode :s

Edited by WildWolf

W O W !

Senko no Ronde DUO v2,35 !! il se passe quoi sérieux, j'ai jamais vu autant de fuite en très peu de temps ???

En fait, c'est la release progressive du contenu des SSD de Jackalus et de son acolyte Marco/Mar.vetto qui se vendent entre 500 et 800 boules.

Dites, vous avez réussi à mettre crimzon clover en plein écran ? J'ai des bandes noires, genre 16/9.

Sinon, pour chaos code, la version 2.10 ne passait pas chez moi, j'ai donc pris l'executable de la premiere version et mise dans le dossier de la plus récente, et ça fonctionne ^^

Dites, vous avez réussi à mettre crimzon clover en plein écran ? J'ai des bandes noires, genre 16/9.

Sinon, pour chaos code, la version 2.10 ne passait pas chez moi, j'ai donc pris l'executable de la premiere version et mise dans le dossier de la plus récente, et ça fonctionne ^^

C'est ce que d'autres ont fait mais après l'écran de sélection ça merdait à priori.

W O W !

ps : impossible de faire fonctionner Senko no Ronde, message d'erreur, qu'importe la méthode :s

Moi il tourne pépère. Les 3 dll basic + je lance avec RFID_injector.exe (Je suis sous Windows 8.1)

Je précise que j'avais mis le jeux sur le disque dur (D:)

Edited by Successor

W O W !

YUP same here!  ...I'm wondering if the game must be really placed on drive D: to make it work.... Unfortunately i'm testing it on a macbook pro with Win10/bootcamp and my D: partition it's assigned to OSX... ( i guess there's no way to change the drive letter)...  by the way, the 95% of the games are running flawlessly with a GeForce GT 750M 2Gb!!

Edited by dex77

YUP same here!  ...I'm wondering if the game must be really placed on drive D: to make it work.... Unfortunately i'm testing it on a macbook pro with Win10/bootcamp and my D: partition it's assigned to OSX... ( i guess there's no way to change the drive letter)...  by the way, the 95% of the games are running flawlessly with a GeForce GT 750M 2Gb!!

Is there a file config to edit the path ? If not, there would be a mean to hex edit the path in the exe with a variable.

Btw, I've not downloaded the game yet.

Guest bladexyz

And why not ? Taito does not use a big hardware on his machines, for example the Type X Zero have a 9400M and a Intel 1.6GHz Atom230.

Regards.

I would like to know if someone has already downloaded the kof 98 umlimited and the kof 2002 umlimited because my here I did everything correctly the RFID in the tool C the dlss in the folder of the game do not of the error but it opens the game and it gets black screen and it does not leave it As if I am born of this boot of the game someone could help me thank you

20g1g74.jpg

Extract the "idmacx" pack files (in the game directory) mentioned in the initial post of this article in the download area.

Remove the iphlpapi.dll file that is in the "Nesys" folder

Extract the "idmacx" pack files (in the game directory) mentioned in the initial post of this article in the download area.

--> windows 10 x64 it doesnt work at all

--> windows 10 x64 it doesnt work at all

Kof 2002 UM works seamlessly on Windows XP embedded Windows 8 Windows 7 and Windows 10 x32 or x64.

I tested it and everything is normal.

I'm uploading a video on windows 10 x64 for verification!

Use Windows 7 compatibility mode to work in Windows 10.

Do this with all files with the extension ".exe"

Edited by OverDream

Kof 2002 UM works seamlessly on Windows XP embedded Windows 8 Windows 7 and Windows 10 x32 or x64.

How did you get it working with Win XP ?

How did you get it working with Win XP ?

It looks like the games were produced for Windows Embedded Xp and Windows 7 enbeded (Not the home or pro version of windows xp, I tested in the embeded version)

Some features are not available for some games on the XP Embeded system, so I manually put them in the windows registry!

It looks like the games were produced for Windows Embedded Xp and Windows 7 enbeded (Not the home or pro version of windows xp, I tested in the embeded version)

Some features are not available for some games on the XP Embeded system, so I manually put them in the windows registry!

You need at least Win 7, coz iDmacDrv32.dll doesn't work with XP.

The only Nesica game working with XP is Daemon Bride Additional Gain, it can run with the all-first iDmacDrv32.dll provided with the archive of En-Eins Perfektwelt + RFIDGod_inject as launcher.

Edited by Layer

Video that I uploaded yesterday.
There is no sound because of the time

Windows 7 x64

Hidden Content

Video that I uploaded yesterday.

There is no sound because of the time

Windows 7 x64

Hidden Content

I know it works with Win 7 as iDmacDrv32.dll is supported.

Can you make a video of the game running with XP ?

donc ces une nouvelle version ou pas.

Car la version qu'on a,ces la 1.03:

attachicon.gifchaos code.jpg

et sur le site officiel je vois 2.10:

Hidden Content

Et quand je vois ce que propose @succesor (ces pas la version 2.01?)

Chaos Code - New Sign of Catastrophe Ver2.01.02:

Hidden Content

PS: De toute façon ces foutu pour moi car j'ai dépasser le cota de download avec mega(sinon j'aurais pu tester par curiosité)

Hidden Content

:(:

Link removed, this dump is useless and will not run

- NESICA cracking team

Edited by Baka9

Vous pouvez laisser le dossier RFID à la racine du jeu.

Suite à l'astuce sur dans le post 1121 sur 1cc. Je vais vous faire économiser 5 minutes de votre vie, j'ai édité le fichier (testé, fonctionne).

you can make it look for RFIDGod.dll in the game's local directory with the following hex edit to RFIDGod_inject.exe

Merci à l'auteur anonyme du post.

Hidden Content

Theres an official YouTube for 1CC, 

Hidden Content

Right now, we are playing catch up and posting short play videos for all dumps released. Tutorials to get them working will be posted there as well and any future game announcements will be posted on the channel as well.

Hidden Content

Edited by rockohoward

Hello even doing that does not work, the black screen stays. Have you been able to run this game?

Use Windows 7 compatibility mode to work in Windows 10.

Do this with all files with the extension ".exe"

only compatibility? run as administrator is necessary?, this works with kof98tum too?

NESYS ERROR (00) for CRIMZON CLOVER :(

it is normal use the TTX common save file :) and it does work !

copy just the file in the root and launch it, then use RFIDGod_inject.exe

Hidden Content

Edited by WildWolf

you mean the TTX loader ?

you have a link so download it lol