Aller au contenu
Fox

NesicaxLive Arcade Pc Dumps (Taito Games) | Arcade PC

Messages recommandés

Does anyone know how to have this working on a real type x2 hardware?

I manage to have this boot, but i always got I/O Error.

I'm using the Nico free multigame with artfate nesica frontend.

• Like 1

14 hours ago, ddlusr1 said:

Are you still using the JVS board for inputs?? 

T.

Hello all,

Does anyone know if "BlazBlue ContinuumShift" is available in the Nesicaxlive service?? I have looked for a dump in the torrent file on page 1. The 29.4GB one. Which i'm seeding 24/7 now.... Its not in there. Have downloaded or files... but can't seam to find it....

Is there another torrent i need to down load with it in it??

Thanks guys,

T.

Il y a 11 heures, kuro46 a dit :

Merci à ceux qui m'ont aidé pour bbcf.

Ça défonce bien sur la borne.

superbe la figurine de nitro blasterz 

c'est le attract mode du nesica? j'ai besoin d'aide avec rockect luncher merci a toi 

Il y a 15 heures, Zaco a dit :

superbe la figurine de nitro blasterz 

c'est le attract mode du nesica? j'ai besoin d'aide avec rockect luncher merci a toi 

Oui c'est le skin custom pour attract mode de artfate. 

J'utilise ni rl ni hyperspin par contre si ta question concerne cela.

******* English help *********

Can anyone help me to set Nesica front end so it looks as the original ? as shown in the picture ?

It's strange but no youtube video has shown how to do it, at least show us how to set one game artworks

I Downloaded Simply Austin pack 1.90 GB as shown in the picture and hope that's enough to make it work

******* Demande d'aide en francais  *********

Je cherche une aide (détaillé) pour mettre nesica front end pour qu'il ressemble a l'originale

aucune video sur youtube ne le montre c bizarre, au moins un tuto sur un seul jeu (artworks / video / avatar)

J'ai téléchargé le front end de simply Austin (youtube) qui a 1.90 GB éspérant qu'il a tout ce qu'il faut pour lancer le front end

Thanks

Sans titre 2.png

Le ‎12‎/‎12‎/‎2018 à 16:22, kuro46 a dit :

Oui c'est le skin custom pour attract mode de artfate. 

J'utilise ni rl ni hyperspin par contre si ta question concerne cela.

comment fais tu pour lancer les jeux depuis le menu de artafe sans rocket luncher ou hyperspin ? merci par avance pour ton aide

Il y a 16 heures, Zaco a dit :

comment fais tu pour lancer les jeux depuis le menu de artafe sans rocket luncher ou hyperspin ? merci par avance pour ton aide

J'utilise game loader rh comme launcher. Je fais un raccourci pour chaque jeu que je mets à la racine d'attract mode de souvenir et je les renomme en utilisant les noms que tu trouves dans le fichier .romlist

• Like 1

Il y a 7 heures, kuro46 a dit :

J'utilise game loader rh comme launcher. Je fais un raccourci pour chaque jeu que je mets à la racine d'attract mode de souvenir et je les renomme en utilisant les noms que tu trouves dans le fichier .romlist

merci comment tu defini game loader rh comme lanceur des jeu?

On 12/15/2018 at 2:33 PM, g-lock said:

Anyone have links to the fullset of nesica dumps? Look like the magnet link for the 29gb files isn't working anymore.

I'm seeding 24/7  the torrent file on page 1. Its 29.4GB. Have you tryed that??

T.

Il y a 11 heures, Zaco a dit :

merci comment tu defini game loader rh comme lanceur des jeu?

C'est le raccourci qui définit le launcher.

Dans attract mode tu dois juste définir le chemin/path où se trouvent tes jeux.

Je t'ai fait des captures pour que ce soit plus clair.

Dans chaque dossier de jeu tu mets ton launcher. Dans le dossier du jeu tu fais un raccourci du launcher avec le titre du jeu que tu trouves dans le répertoire romlists > nesica.txt. Tu places ce raccourci à la racine où t'as mis tes jeux (et c'est le chemin défini dans attract mode).

Dans attract mode quand tu lances un jeu il va pointer sur le raccourci, le raccourci pointe vers le launcher dans le dossier du jeu.

Je peux pas faire mieux comme explication. T'as pas besoin de RL. Juste attract mode qui est déjà un frontend.

Capture5.JPG

Capture3.JPG

Capture2.JPG

Capture1.JPG

Moi ce n'est pas le problem pour lancer les jeux que je cherche (c le dernier de mes soucis) je veux remplir le front end de Nesica avec les artworks de chaque jeu, personne pour m'aider ?

Salut tout le monde je galére dans le front end de Nesica, voila jai appris comment configurer le front end, fallait editer les fichiers cfg dans le repertoire "emulators" qui se trouve dans AM (attract mode, mais aprés avoir mis les bons chemins je ne vois pas les videos et les logo (haut a gauche, une idée ? J'ai mis une screenshot de tout ça !!

Can anyone Help me to set the videos and Logos to my front end please ? i have set all exactly it's just the wheel who is aviable !!?

Sans titre 3.png

il y a 16 minutes, zeroescape a dit :

Salut tout le monde je galére dans le front end de Nesica, voila jai appris comment configurer le front end, fallait editer les fichiers cfg dans le repertoire "emulators" qui se trouve dans AM (attract mode, mais aprés avoir mis les bons chemins je ne vois pas les videos et les logo (haut a gauche, une idée ? J'ai mis une screenshot de tout ça !!

Can anyone Help me to set the videos and Logos to my front end please ? i have set all exactly it's just the wheel who is aviable !!?

Sans titre 3.png

pour voir tes artwork il faut que le front end soit installer sur la partion c du disque dur

• Like 1

Il y a 20 heures, Zaco a dit :

pour voir tes artwork il faut que le front end soit installer sur la partion c du disque dur

Jai fait ce que tu a sugéré, j'ai tout mis dans "C"

Hélas pas de video en vue les "wheel" et "logo" sont là dans le front end mais pas les video, pourquoi ? Je dois changer quoi pour voir les video affiché dans le frontend ? Aidez moi svp ?

hello, i need some help, i've been trying to get daemon bride additional gain working and finally got it booting and inputs work for the most part on my ps4 controller, having issues atm trying to get the game to save any settings like com difficulty or rounds. ive tried to use the save patch and individual settings on jconfig but it resets each time i save them.

On 12/9/2018 at 10:23 AM, ddlusr1 said:

If anyone know how to get Nesica games to run on Niko's multi, that would be awesome. I don't have a Taito Type X2 but will definitely get one if I can get it to run Nesica games. 

When I boot up "Aquapazza Aquaplus - Dream Match" the screen turns white (windowed screen) then nothing happens, the game freeze then closes. I run it with "game.exet". Anyone know how to fix this?

Avant d'installer gameloader sur nesica j'ai testé street fighter zero 3 et j'ai constaté l'apparitions de tout les personnages caché, Balrog, T-Hawk, Feilong....

Mais aprés avoir installé Gameloader ils ont disparus, comment je peux les débloquer ?

How can i unlock street zero 3 secret characters ?

tumblr_n33z7a5ObR1r2pn8uo6_1280.png

On 12/15/2018 at 2:33 PM, g-lock said:

Anyone have links to the fullset of nesica dumps? Look like the magnet link for the 29gb files isn't working anymore.

Hey,

magnet:?xt=urn:btih:7714F38FE02DF962445B294F3A7A3A8BF267B9D7

I'm seeding this 24/7... its 29 GB

On 12/23/2018 at 6:27 AM, GC8TECH said:

Hey,

magnet:?xt=urn:btih:7714F38FE02DF962445B294F3A7A3A8BF267B9D7

I'm seeding this 24/7... its 29 GB

Got it. Thanks! It didn't work for me the first time but it worked when i changed seedbox. 

Bonjour , je viens de découvrir ce super post. J'attends de recevoir ma vewlix :)

Pourriez vous me dire qu'elle puissance de becanque il faut ? Quel Windows et qu'elle carte graphique ? 

J'ai sous la main un core 2 duo a 2,1 GHz merci 

To quote the mighty DJexpert, "this is the ultimate garbage and take it as it is!"...

Before start trolling with nonsense BS or spamming with help requests be aware that I'm not gonna reply about this topic to anyone so forget about sending PM or anything,

there will be no reply at all... if you want to thank me just use the option below and i'll know you have appreciated...

if you're familiar with Attract Mode then just follow the readme file then set by yourself the game path,

if you're not instead, well, good luck with that cause you're on your own!... keeping that in mind here it is, Nesica FE ver. 2.57,

refined and polished as best as I could, also if I don't have great sympathy for the guy, props to Atrfate for the impressive

amount of work he has done to create from scratch this frontend... such a waste of time... have fun!!  

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Link:   aHR0cHM6Ly9tZWdhLm56LyMhVmxOVkVZaVM=

Key:   V0FSSWlPbVhZVi1CNXBkeXZjTTZPVVhwMTdiVDFZbDMxMjZiWnlRbWFQWQ==

To decode use https://www.base64decode.org/

notes:

- 1920x1080 res only, other resolutions will screw the FE aspect ratio and its look

- The screensaver is set to 180"

- For any other info (which I don't care) just refer to attract mode official channel  

• Thanks 1

Just to Clarify, Dont seek help form the official attract mode channel, as I will ever zero support for a hack of my work. But if you happen to use the official version then maybe some help can be provided

• Haha 1

Hello, anyone has a working setting for RocketLauncher/PCLauncher module that really detect/closes BlazBlue Central Fiction and ChronoPhantasma?

ExitMethod=WinClose Application
FadeTitle=Blaz Blue

or

ExitMethod=WinClose Application
FadeTitle=Blaz Blue ahk_class Blaz Blue

Doesnt seems to work.

Thanks a lot

It turns off when I turn it on.

Version 2.53 has no problem.

@dex77

10 hours ago, NoKey said:

It turns off when I turn it on.

Version 2.53 has no problem.

@dex77

If only you could run the official release, oh my but you can thank him for the me stopping development on any bug-fixes, and various other things related to my work 

Modifié par atrfate2016
  • Haha 1

En 15/12/2018 a las 13:21, kuro46 dijo:

Yo uso el cargador de juegos rh como lanzador. Hago un atajo para cada juego que pongo en la raíz del modo de memoria atraer y los renombro usando los nombres que encuentras en el archivo .romlist

hola que tal, veo que todo muy bien , n.n  bueno solo queria saver si podrias subir imagenes de como tenes tu configuracion en roketlauncherui ... para saver como hacerle eso de los lnk... accesos directos en RL, seria de mucha ayuda ya que yo lo tengo en hyperspin y quedria usar el frond end de artfate :D lol ... espero que mi sugerencia dea frutos lol thansk you very macht