Jump to content
Bruce

[Arcade PC] Fast And The Furious + Tokyo Drift (Raw Thrills)

Recommended Posts

patch full HD / UHD

Hidden Content

Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

• Like 1
  • Thanks 3

Il y a 20 heures, Mohkerz a dit :

here is the full game ready to play on standard computer, just unzip the archive with password "MOHKERZ"  and read the READ-ME hahaha!!!!!
have fun!!!

link: 

Hidden Content

doesn't work on mine nothing happens when I click on the launcher any ideas

Edited by WildWolf
1 warning for you, you have a README to READ !!!!

il y a 51 minutes, mark360 a dit :

doesn't work on mine nothing happens when I click on the launcher any ideas

I had the same problems when I first tried to launch the game with the launcher. But it was fixed when I ticked the exe as "run as administrator". See if it helps. :)

Bon Mohkerz j'ai besoin d'infos car les FnF commences allégrement à me les briser menu ^^

Ton fichier c'est FnF tokyo drift ca ok je pense qu'on a compris.

Mais l'ancien dump appeler rawart (post 1) dans lequel il y a des fichiers très similaire mais pas complètement c'est quoi en realité car je l'ai dans un rep appelé Fast and Furious Super Bikes 1 et entre ca, Superbike2 et tout je sais plus qui est quoi?

Idem j'avais des isos fnf drift1.iso et fnf drift2.iso t'as une idée?

Tous les jeux raw thrills jusqu'à une certaine date sont d origine sur c dans un repertoire rawart... c tout.

Pas possible de tous les installer en mm temps dans ce repertoire.

Donc c est valable pour fast n furious, pour tokyo drift, pour superbike 1 et 2 et d autres encore...

A toi de trier tes fichiers, et libre a la communauté de proposer des solutions.

Il ya deja diverses solutions sur le forum a base de liens symboliques, de renomage de dossier a la volée ou d iso a creer puis a monter au lancement...... voili voilou :-)

Edited by hostein

'lut,

Petite modification de l'exe (simple test) pour tenter de rétablir le insert coin

Hidden Content

++

edit : une meilleurs solution a été donné par Ducon2016 (retour du code original) quelques message en dessous :)

Edited by spindizzi
  • Like 2

Il y a 1 heure, hostein a dit :

Tous les jeux raw thrills jusqu'à une certaine date sont d origine sur c dans un repertoire rawart... c tout.

Pas possible de tous les installer en mm temps dans ce repertoire.

Donc c est valable pour fast n furious, pour tokyo drift, pour superbike 1 et 2 et d autres encore...

A toi de trier tes fichiers, et libre a la communauté de proposer des solutions.

Il ya deja diverses solutions sur le forum a base de liens symboliques, de renomage de dossier a la volée ou d iso a creer puis a monter au lancement...... voili voilou :-)

Alors à défaut de trier les fichiers j'aimerai surtout trier les threads du forum. Par exemple ici dans le post 1 tu as un lien autre que celui de Mohkerz (que j'ai encrypté au passage) et en clair c'est quoi ce dump? Je précise que je ne peu pas passer ma vie à comparer les fichiers chose que j'ai fait déjà un paquet de fois sur ce forum mais sur les FnF ca reste le bordel et pourtant j'ai essayé de suivre entre 1cc et ici mais j'ai besoin de clarté pour mieux identifier les dumps (et permettent au gens d'ici de moins nager) voilà c'est tout, donc si quelqu'un sait de manière précise je prend sinon on se contentera de ce qu'on à déjà ;)

Apparemment ici tout est bien a sa place. Il existe en plus pour un meme jeu comme drift, differentes versions, dues au différentes mise a jour et correctifs au cours du temps.

La release de mohkerz ne contient que les fichiers utiles pour jouer sur nos pc. Deja patché, etc... inutile pour un possesseur de borne en l etat.

De plus chez raw thrills, les jeux sont distribués en cd ou dvd d install ou de récupération, les isos, avec tout l os pour la borne et les drivers du matos... utile pour un possesseur de borne.

Plein de versions c normal, mais tout est dans le bon thread si personne vient poster nimporte comment... et donc ce lien du post 1 est une version anterieure de tokyo drift mais avec exe restant a cracker. L uploader a juste extrait les fichiers jeu des iso. Revoila

Edited by 7zxkv
ok merci (7zxkv)
  • Thanks 1

6 hours ago, razor1978 said:

I had the same problems when I first tried to launch the game with the launcher. But it was fixed when I ticked the exe as "run as administrator". See if it helps. :)

sorry to be a bit thick lol im not very good on these type of things when you say tick the exe how do I do that

il y a 9 minutes, mark360 a dit :

sorry to be a bit thick lol im not very good on these type of things when you say tick the exe how do I do that

Right click "Sdaemon.exe" then click "Properties"....then go to the tab that says "compatibility" and tick the box that says "Run this program as administrator"....and "apply". :)

• Thanks 1

hace 6 horas, razor1978 dijo:

it doesn't work for me, i have windows 8.1

Then use other method that is copying files to c:/rawart folder and running sdaemon with desired arguments...

Nice work!   The other 2 Fast and the Furious that came out, you were able to run multiplayer, as long as you assigned different machines, with the -mid 0, -mid 1, -mid 2 command line after sdaemon.   Can anyone get multiplayer to work with this version?

5 hours ago, 7zxkv said:

Alors à défaut de trier les fichiers j'aimerai surtout trier les threads du forum. Par exemple ici dans le post 1 tu as un lien autre que celui de Mohkerz (que j'ai encrypté au passage) et en clair c'est quoi ce dump? Je précise que je ne peu pas passer ma vie à comparer les fichiers chose que j'ai fait déjà un paquet de fois sur ce forum mais sur les FnF ca reste le bordel et pourtant j'ai essayé de suivre entre 1cc et ici mais j'ai besoin de clarté pour mieux identifier les dumps (et permettent au gens d'ici de moins nager) voilà c'est tout, donc si quelqu'un sait de manière précise je prend sinon on se contentera de ce qu'on à déjà ;)

Je viens de faire un diff, les deux dumps sont identiques, le seul nouveau fichier est version.txt

Edited by ducon2016

Anyone can hace the file xbox360.ini ready to play configured? Could upload please,don´t have setting my xbox joystick

How to mapping the controls? Need a file .ini for edit the controls? How to play with keyboard,in one post have all controls but don´t know use.

6 minutes ago, german said:

How to mapping the controls? Need a file .ini for edit the controls? How to play with keyboard,in one post have all controls but don´t know use.

3 cases:

1. You want to play with the keyboard: read my post above and use x360kb, and modify x360kb.ini to use the keys you want to use

2. You want to play with an xinput pad that does not support dinput. Use

Hidden Content

3. You want to play with an x360 controller. There is nothing for you to do, x360 controllers support dinput and work as is. I have one and confirm it works out of the box

13 hours ago, spindizzi said:

'lut,

Petite modification de l'exe (simple test) pour tenter de rétablir le insert coin

Hidden Content

++

Remplace: C7 05 50 D2 59 00 01 00 00 00 E9 88 00 00 00 90 90 90 par A1 50 D2 59 00 85 C0 0F 85 8A 00 00 00 A1 58 52 53 00 a l'offset 0x49127

Ensuite tu peux editer Freeplay ou non en editant le fichier prefs a l'offset 0x32C: 1 = Freeplay, 0 = Credits

Edited by ducon2016

I'm getting a application error "The application was unable to start correctly (0xc000007b).  Click OK to close the application."  I tried running it as a administrator.  I'm trying to run this game on my Windows 7 x64 computer.  Is there anything I can do to resolve this?

19 hours ago, LEGEND80 said:

@ducon2016

Thanks, but no change. Still just jumps to end with A, S, Left, Right.

Just use A and S, you will see it does not go from one end to the other. You should be able to clearly pick anything in between.

En 5/28/2018 a las 4:37, WildWolf dijo:

patch full HD / UHD

Hidden Content

Thanks !

Edited by customizer2

Alors sa a fonctionner du premier coup sur W7 64bit et avec le pad xbox360 sans rien configurer juste a mettre le jeux dans un dossier "rawart"

Hidden Content

Mais la chose que j'aime pas,ces que l’accélérateur et le frein se trouve sur l'analogique gauche au lieu de le mettre dans les gachette du pad xbox360(pas évidant de valider la course qu'on veut) .(Donc y a t'il moyen de mettre accélérateur dans les gâchette du pad xbox360) 

hace 14 horas, ducon2016 dijo:

3 cases:

1. You want to play with the keyboard: read my post above and use x360kb, and modify x360kb.ini to use the keys you want to use

2. You want to play with an xinput pad that does not support dinput. Use

Hidden Content

3. You want to play with an x360 controller. There is nothing for you to do, x360 controllers support dinput and work as is. I have one and confirm it works out of the box

I use a generic gamepad with direct input, I could play using x360kb and JoyToKey.

Edited by customizer2

Il y a 4 heures, ducon2016 a dit :

Remplace: C7 05 50 D2 59 00 01 00 00 00 E9 88 00 00 00 90 90 90 par A1 50 D2 59 00 85 C0 0F 85 8A 00 00 00 A1 58 52 53 00 a l'offset 0x49127

Ensuite tu peux editer Freeplay ou non en editant le fichier prefs a l'offset 0x32C: 1 = Freeplay, 0 = Credits

Merci Ducon2016 pour le retour du code originel, je suppose que tu as entre les mains le fichier avant modif

I gave up on trying to remap Gas to xinput pad trigger. It's only possible if you sacrifice the analog steering movements from everything I've tried. Not willing to give that up. It's honestly not the end of the world having gas mapped to Stick Up, though it sucks in the menus. I've spent probably 5-6hrs. on this issue and messing around with various tools suggested in this thread and trying every last setting.

If you use the launcher it'll put you in 'joystick' mode rendering a lot of the keys mentioned in this thread useless. If you just launch sdaemon.exe, you can use "joystick mode' or all KB keys. The former only provides analog stuff. Only UCR came close but alas the axis to axis doesn't work outside of the app tests. The other 'plugins' can work (if UCR is started first and becomes the 1st pad on the system) and you can map gas to trigger (via xpadder after mapping to kb button), but all basically just strip away the analog movements since the gamepad is no longer recognized with UCR set as "player 1".

Here's what I settled on using with my Xone pad and Xpadder.

Controls:

Pad (xpadder):

Stick left/right – steering (native- Stick only works in ‘joy mode’/use launcher)

Stick up/down – gas/break (native-same as above)

RB – Camera

A – Nitrous

Select - Exit

Start – select (menus)

Y - Car color (menus)

RB – Neon (menus)

B – Change cars (menus)

KB/Mouse:

In-Game:

-- F1 F2 F3 – Camera

-- N/up/down – Nitrous

-- F11/F4 – Exit

Menus:

-- Space bar – Select (and send to attract mode from in game)

-- F2 - Car color

-- F3 - Neon color (Upgrades screen)

-- F1 - Change car (Upgrades screen)

Test Menu:

-- Left shift + num. lock – Enter

-- Enter/Space – Forward/Backward

--Up/Down - Navigate

Not Using:

-- Left and right arrows - move around (not in joy mode)

-- Numpad 4/6 – Left/Right (not in joy mode)

-- End - skip upgrade

-- O – Crash car

-- P – Music off

-- | Change song

-- [  ] Volume -/+

-- Esc - Camera menu

-- V - Show build version

-- F10 debug menu

-- W – Wheelie (from orig., doesn’t work in Drift)

-- A – Gas (doesn’t work at least in ‘joy mode’)

-- S Z – Brake (doesn’t work at least in ‘joy mode’)

Edited by LEGEND80
  • Like 1

Il y a 5 heures, customizer2 a dit :

Hello, I use a generic gamepad with direct input, but the menus go too fast and don´t let me choose the city or the upgrades for a car, how to fix this ?

I have the same problem. The steering sensitivity is way too fast in the menus before the race starts. I'm barely able to choose track/upgrades, the steering goes right and left too fast. Hope someone comes up with a fix for this.

Hi. Im getting an error in win 10 64 bit. I try to launch the game from the loader with admin but it show the screen of calibration and then it crash, same thing trying to load from c:drive, any ideas?

hace 8 horas, razor1978 dijo:

I have the same problem. The steering sensitivity is way too fast in the menus before the race starts. I'm barely able to choose track/upgrades, the steering goes right and left too fast. Hope someone comes up with a fix for this.

I finally fixed it, it was tricky - For a Direct Input gamepad, the solution that worked for me was to map the keyboard buttons with JoyToKey and also use the program x360kb - Download x360kb-v8 from the link - 

Hidden Content

-

You will find the x360kb program includes a folder called "dll" - Put all the files that are in the folder "dll" inside the folder of the game, where the sdaemon.exe is - If asks to override some files, say "Yes" - Then configurate JoyToKey mapping the corresponding keyboard buttons as you wish, it should work and fix the problem of the menus going too fast and will let you choose all the options in the menus - This game uses the following keyboard keys: 

SPACE = SELECT ( START )
A = CHANGE CAR
S = RESTART THE GAME
N = NITROUS
LEFT SHIFT + BLOCK LOCK ( NUM LOCK ) = TEST MODE
NUM 4 = STEERING LEFT
NUM 6 = STEERING RIGHT
NUM 5 = GAS
NUM 2 = BRAKE
RIGHT AND LEFT ARROWS = MOVE THROUGH THE MENU TO CHOOSE CITY OR CAR UPGRADE.
F11 = EXIT THE GAME

Edited by customizer2
  • Like 1
  • Thanks 2

il y a 18 minutes, customizer2 a dit :

I finally fixed it, it was tricky - For a Direct Input gamepad, the solution that worked for me was to map the keyboard buttons with JoyToKey and also use the program x360kb - Download x360kb-v8 from the link that is in this page, unrar it and you will find there is a folder called "dll" - Put all the files that are in the folder "dll" inside the folder of the game, where the sdaemon.exe is - If asks to override some files, say "Yes" - Then configurate JoyToKey mapping the corresponding keyboard buttons as you wish, it should work and fix the problem of the menus going too fast and will let you choose all the options in the menus - This game uses the following keyboard keys: 

SPACE = SELECT ( START )
A = CHANGE CAR
S = RESTART THE GAME
N = NITROUS
LEFT SHIFT + BLOCK LOCK ( NUM LOCK ) = TEST MODE
NUM 4 = STEERING LEFT
NUM 6 = STEERING RIGHT
NUM 5 = GAS
NUM 2 = BRAKE
RIGHT AND LEFT ARROWS = MOVE THROUGH THE MENU TO CHOOSE CITY OR CAR UPGRADE.
F11 = EXIT THE GAME

thanks for this! However, I'm not able to turn right/left with the NUM 4 & 6 keys on the keyboard, also pressing key 5 does nothing (no gas). :(

hace 25 minutos, razor1978 dijo:

thanks for this! However, I'm not able to turn right/left with the NUM 4 & 6 keys on the keyboard, also pressing key 5 does nothing (no gas). :(

Try to follow my instructions step by step, first put the dll folder files in the game folder as explained - Without using x360kb it will not work, and the keys from the keyboard may not be recognized by the game - At least this worked for me on Windows 10, are you using a generic gamepad or other controller ? With NUM 4 & 6 I mean the keys that are in the numeric pad, at the right of the keyboard - Num Lock ( Bloq Lock ) key must have its light ON - If JoyToKey fails to work, try Antimicro or XPadder which are similar - Also check that if the controller is analog, the analog light is ON -

Edited by customizer2

il y a 23 minutes, customizer2 a dit :

Try to follow my instructions step by step, first put the dll folder files in the game folder as explained - Without using x360kb it will not work, and the keys from the keyboard may not be recognized by the game - At least this worked for me on Windows 10, are you using a generic gamepad or other controller ? With NUM 4 & 6 I mean the keys that are in the numeric pad, at the right of the keyboard - Num Lock ( Bloq Lock ) key must have its light on.

I did everything step by step, still no luck at all. Could you please upload your dll files here, that way i try and see if it works. :)

hace 10 minutos, razor1978 dijo:

I did everything step by step, still no luck at all. Could you please upload your dll files here, that way i try and see if it works. :)

I send you the link of my game folder with all the dll and other files added, replace the files that you have in game folder with mine, and see if works ( I did not include the files that come with the game, the loader, the sdaemon.exe, etc, which you already have ) - Just in case backup your game folder before replacing the files -

Link:   

Hidden Content

• Like 2

il y a 56 minutes, customizer2 a dit :

I send you the link of my game folder with all the dll and other files added, replace the files that you have in game folder with mine, and see if works ( I did not include the files that come with the game, the loader, the sdaemon.exe, etc, which you already have ) - Just in case backup your game folder before replacing the files -

Link:   

Hidden Content

ahhh YES YES! Now it works the way you described! And I can do the wheelie too! Again...thanks for the upload and help! :D

PS: The car keeps steering a bit to the left (mostly) every now and then when joy2key is mapped to the left analog stick on the xbox360 gamepad (very annoying), other than that it's all perfect. If you know how to solve it let us/me know. :)

Edited by razor1978
  • Like 1

Forr those using a joystick, Mohkerz mentioned that you can use the dpad to navigate the menus. It makes it easier to pick the right stuff.

hace 5 horas, razor1978 dijo:

PS: The car keeps steering a bit to the left (mostly) every now and then when joy2key is mapped to the left analog stick on the xbox360 gamepad (very annoying), other than that it's all perfect. If you know how to solve it let us/me know. :)

Well, I don´t have an xbox360 controller to test, only use emulators like x360ce or World of Joysticks - If you can get a generic dual shock gamepad ( those cheap ones made in China can do the job ) similar to the PS2 dualshock ( I mean a simple one, PS2 alike ), then the steering would work fine - The method I explained works fine with Direct Input, and XBox360 controller is XInput, that could be the reason of the steering issue.

Edited by customizer2