Aller au contenu

Photo
* * * * * 7 votes

Teknoparrot Loader (Wip: Teknoparrot 1.06 Publique)Et(1.06C Patreon)

• Veuillez vous connecter pour répondre
3006 réponses à ce sujet

#2976 Chris12

Chris12

Insert Coins

• GamerLine
  • 25 EXP

Posté 14 novembre 2017 - 11:57

Thanks, but it's already set to 1 by default. Somehow I fixed it by switching to 2 (30 FPS) + force vsync from Nvidia Inspector, however the game now keeps crashing after finishing a race. (I'm using InitialDLauncher)

Also the scenario mode is unplayable because the track doesn't appear at all. How to fix this?

r9WIZYJ.jpg

Are u using Full HD Initial D?

Leaderboard for ID6 & ID7

Please Login or Register to see this Hidden Content

Why I click Time Attack on the latest Launcher it's black screen/blank, I can't submit it.

And also the level on card management doesn't change if I level up ingame

Modifié par Chris12, 14 novembre 2017 - 12:14 .

#2977 CR-C89E

CR-C89E

,

• GamerLine
  • 45 EXP
  • Hardware:PC

Posté 14 novembre 2017 - 12:03

Yeah, I used the HD .exe. Is that the part of the problem?

#2978 Chris12

Chris12

Insert Coins

• GamerLine
  • 25 EXP

Posté 14 novembre 2017 - 01:29

Yeah, I used the HD .exe. Is that the part of the problem?

I think because the HD it causes lag? Use default again see the fps if still same, idk sorry

#2979 CR-C89E

CR-C89E

,

• GamerLine
  • 45 EXP

Posté 14 novembre 2017 - 03:38

Using default/non-modified exe fixes the FPS issue but the track still bugged.

The same track appears fine in time attack mode however.

Modifié par SharkTeeth, 14 novembre 2017 - 03:47 .

#2980 azazeal70

azazeal70

Press Start

• GamerLine
  • 3 EXP

Posté 14 novembre 2017 - 07:38

Salut

Pas moyen de configurer mon volant t300. Je ne comprends pas. J'ai essayé de suivre la vidéo avec un gars qui file ses settings g27 mais ça colle pas. Personne n'a de t300 ici ?

J'ai un T300 et j'ai jamais eu de problème.

Il est détecté dans les settings ?

#2981 dgrace

dgrace

,

• GamerLine
  • 82 EXP
  • Hardware:nice

Posté 14 novembre 2017 - 10:23

Has anyone with resolution 1680x1050 been able to successfully play ID6 or ID7 without crashes and in fullscreen? The only way I can play these 2 games is if my 360 controller is turned off initially (after it loads I can turn my controller back on and it works) and I place my mouse cursor over the loading page.  Otherwise it crashes.  And even if it doesn't crash it will only load with the taskbar showing at the bottom.  It's super strange. Has anyone else experienced this and if so, what did you do to resolve it? My Xbox 360 controller drivers are all up to date and i've tried literally every resolution option in the ini file.  Any ideas or feedback is greatly appreciated.  Thanks

#2982 dgrace

dgrace

,

• GamerLine
  • 82 EXP
  • Hardware:nice

Posté 14 novembre 2017 - 10:23

Has anyone with resolution 1680x1050 been able to successfully play ID6 or ID7 without crashes and in fullscreen? The only way I can play these 2 games is if my 360 controller is turned off initially (after it loads I can turn my controller back on and it works) and I place my mouse cursor over the loading page.  Otherwise it crashes.  And even if it doesn't crash it will only load with the taskbar showing at the bottom.  It's super strange. Has anyone else experienced this and if so, what did you do to resolve it? My Xbox 360 controller drivers are all up to date and i've tried literally every resolution option in the ini file.  Any ideas or feedback is greatly appreciated.  Thanks

#2983 kuro46

kuro46

Insert Coins

• GamerLine
  • 17 EXP

Posté 14 novembre 2017 - 10:31

Salut

J'ai un T300 et j'ai jamais eu de problème.

Il est détecté dans les settings ?

Salut,

Oui en dinput. Ce serait possible que tu m'upload tes fichiers de config ?

Cdlt

#2984 CR-C89E

CR-C89E

,

• GamerLine
  • 45 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 01:26

Reinstalling the game fixed my issues. Probably had something to do with some mishaps while applying English translation texts

#2985 Manson976

Manson976

,

• GamerLine
  • 231 EXP
  • Hardware:Matériel gamer

Posté 15 novembre 2017 - 03:42

Reinstalling the game fixed my issues. Probably had something to do with some mishaps while applying English translation texts

screen-capture5.png

Try using FOUL LANGUAGE instead I hear it has less compatibility issues..

:P

#2986 dex77

dex77

,

• GamerLine
  • 103 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 06:41

Voila un autre poste par Reaver:

Donc il a aussi ce dump Ringedge :(quelle jeux sa pourrais bien être? j’espère que ces pas un jeux de carte)

shiningforcecrossraid_cab.jpg

shiningforcecrossraid.jpg

shiningforcecrossraid_a.jpg

sa a l'air pas mal,on dirais un RPG mais version arcade.

Par contre on va rien comprendre si le dump sera en JAP.

Yup Bruce, it's an action rpg!  ...cool!!

#2987 Chris12

Chris12

Insert Coins

• GamerLine
  • 25 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 09:33

Using default/non-modified exe fixes the FPS issue but the track still bugged.

The same track appears fine in time attack mode however.

I don't know if that problem, sorry. Btw what's your pc spec?

#2988 kevenz

kevenz

,

• GamerLine
  • 147 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 12:20

Je vois que personne connais la serie shinig force qui est un des meilleurs jeux sur megadrive...

#2989 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 12:24

Je vois que personne connais la serie shinig force qui est un des meilleurs jeux sur megadrive...

Si mais en jap...lol quoi.

#2990 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 12:56

If it's mine, hope you get the last. If so, i am currently on it and it works great.

#2991 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 01:08

Bon j'ai fais la trad des parts de la trueno. Mais il y a un truc qui me chiffone. La traduction de SideStep est bien Marche Latérale. Toutefois dans le jeu, si je vais dans le garage et que je regarde justement ce SideStep, ca met le graphique de la Jupe Latérale qui se situe donc sous les portières (mais la Jupe Latérale c'est SideSkirt qui est ailleurs dans les fichiers). Je fais quoi du coup ?

Voici les fichiers FR pour tester:

#2992 Moksi

Moksi

Insert Coins

• GamerLine
  • 10 EXP
  • Hardware:PSX PS2 PS3
    Arcade
    Xbox

Posté 15 novembre 2017 - 02:50

Excuse my French

I want to still use Teknoparrot 0.8  cause it runs alot of the games as some newer versions give trouble

Im using  an older version of Game Loader ALL RH for TParrot 0.8, except with newer working games as soon as you install the config with the newer version of Game Loader All RH it uses that as a standard.

So the older Game Loader All RH isnt working

I want to use Teknoparrot 0.8 for Lets go Island , virtua tennis 4  With Game loader all RH

& Teknoparrot 1.0.4 for sega Ford Racing , Operation G.H.O.S.T. [also with Game Loader All RH ] newer version

how will i be able to use older versions of Game Loader All RH & newer versions of Game Loader ALL RH at the same time

#2993 przemoc

przemoc

Press Start

• GamerLine
  • 2 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 06:33

Hello everyone.

I can't find id7 dl link anywhere :(

Am i blind or what?

#2994 Bruce

Bruce

Old school gamer

• Modos
  • 2 714 EXP
  • Hardware:I7 4790K 4ghz,GTX 980 4go phantom,G-Skill 4x4 go GDDR3,pad XBOX 360,W7 64bit(SSD)

Posté 15 novembre 2017 - 10:14

Hello everyone.

I can't find id7 dl link anywhere :(

Am i blind or what?

Salut.

Oui tu es aveugle.

Ces en 1er page de ce poste:

1443715873-bruce.jpg

#2995 Hyperscorpio

Hyperscorpio

,

• GamerLine
  • 75 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 10:18

a7ca9325edb02573738de4c2a15d45a876dcac9e

#2996 azazeal70

azazeal70

Press Start

• GamerLine
  • 3 EXP

Posté 15 novembre 2017 - 10:20

Salut,

Oui en dinput. Ce serait possible que tu m'upload tes fichiers de config ?

Cdlt

Je pense qu'il faudra que tu refresh et que tu retrouve ton t300 dans la liste quand même.

Modifié par azazeal70, 15 novembre 2017 - 10:21 .

#2997 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté hier, 10:26

UPDATE 16/11: Une trad ID7 trouvé sur le chat discord (surement meillleure car je n'ai pas retravaillé mes fichiers Id7 encore):

Attention: Ne contient pas les trads des equipements.

#2998 7zxkv

7zxkv

,

• GamerLine
  • 407 EXP

Posté hier, 10:59

UPDATE 16/11: Une trad ID7 trouvé sur le chat discord (surement meillleure car je n'ai pas retravaillé mes fichiers Id7 encore):

Attention: Ne contient pas les trads des equipements.

Je vais attendre que tu l'as vérifie et que tu nous en fasse un rapport ou que tu l'inclues avec les tiennes, sera plus simple ^_^

#2999 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté hier, 11:04

Je vais attendre que tu l'as vérifie et que tu nous en fasse un rapport ou que tu l'inclues avec les tiennes, sera plus simple ^_^

J'y ai jeté un oeil rapido sur le AREA TEXT qui concerne l'histoire. Certaines phrases sont mieux tournées mais c'est pas transcendant. Pas regardé le reste par contre. Mais je ferai....quand je serai sur id7 pour la trad fr.

#3000 przemoc

przemoc

Press Start

• GamerLine
  • 2 EXP

Posté hier, 12:41

Salut.

Oui tu es aveugle.

Ces en 1er page de ce poste:

Thank You Bruce. You're the man. And i'm blind. Sorry.

#3001 kuro46

kuro46

Insert Coins

• GamerLine
  • 17 EXP

Posté hier, 02:04

Je pense qu'il faudra que tu refresh et que tu retrouve ton t300 dans la liste quand même.

Merci.

Ca fonctionne assez bien dans id6 sauf quand je change de rapport ça me change la vue.

Par contre dans sega all star racing et sega rally 3 ça tourne très peu. Et c'est pire en utilisant stooz driving improvement.

#3002 azazeal70

azazeal70

Press Start

• GamerLine
  • 3 EXP

Posté aujourd'hui, 12:58

Merci.

Ca fonctionne assez bien dans id6 sauf quand je change de rapport ça me change la vue.

Par contre dans sega all star racing et sega rally 3 ça tourne très peu. Et c'est pire en utilisant stooz driving improvement.

Pour initial D, je te conseille de réglé ton volant sur 500° de rotation (paramètre des bornes), et de mettre la puissance du retour de force a 80% et le retour au centre à 25/30%, et tu dois avoir sur ce même écran un paramètre que tu peux régler sur "gérer par le jeu" et "gérer par le logiciel" (je peux pas être plus précis, je n'ai pas mon volant sous la main).

Il faut mettre gérer par le logiciel, et non par le jeu (en attendant le support du retour de force).

Pour SR3, je ne peux pas t'aider, je joue uniquement à ID6, mais fais comme moi, trouve des vidéos des bornes d'arcade où tu peux voir le volant, et règle le en conséquence. Tu peux aussi ajuster les 2 pourcentages à ta convenance, c'est juste un point de départ assez réaliste.

#3003 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté aujourd'hui, 09:19

Cool :)

Reaver:Now game buttons bindable per game, dual input with XInput or Direct Input and Keyboard. Also multiple Direct Input device possible to use same time finally! config.ini directly editable from UI, no need to edit any files! And more. :-) 1.20, it's coming!

Modifié par wilmans2m, aujourd'hui, 09:19 .

#3004 ninja81

ninja81

Insert Coins

• GamerLine
  • 19 EXP

Posté aujourd'hui, 02:59

InitialD 6/7 Oversteering Fix for Logitech Wheels

Waiting for this problem to be resolved by reaver (hope soon), this mod adjust the sensitivity of the Logitech Wheels in order to have a similar feeling like the original initial D arcade games. My previous mod (deadzone fix only) is been to considered outdated.

How install:

-Backup DumbJvsBrain.Common.dll

-Replace with the new one

-Set wheel degrees at 540

-Enable centering spring at 10%

-In DumbJVSManager.exe settings enable stooz fix

-Before launch DumbJVSManager.exe delete SBUU_e2prom.bin EVERYTIME! (In game steering adjustment it's needed)

IMPORTANT: Know issues

- It's impossible to access in testmenu without unconfigure the new steering adjustment in game. To play after midnight adjust windows clock at 10:00 AM

Donwload:

Modifié par ninja81, aujourd'hui, 08:15 .

#3005 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté aujourd'hui, 05:01

@Bruce: Tiens ca t'interessera surement.

#3006 Bruce

Bruce

Old school gamer

• Modos
  • 2 714 EXP
  • Hardware:I7 4790K 4ghz,GTX 980 4go phantom,G-Skill 4x4 go GDDR3,pad XBOX 360,W7 64bit(SSD)

Posté aujourd'hui, 05:47

@Bruce: Tiens ca t'interessera surement.

Non sa ma casser le moral (il faut faire trop de chose pour rien).

Sinon,j'attend la version publique qui devrais peut etre sortir ce weekend.(la 1.20 ou 1.21)

1443715873-bruce.jpg

#3007 wilmans2m

wilmans2m

,

• GamerLine
  • 295 EXP

Posté aujourd'hui, 05:58

La 1.20 ouais ce week mais pas sur sur. De toute facon tant que les transferts id6>id7 seront pas ope, je reste sur id6.

Similar Topics Collapse