Aller au contenu
spindizzi

Teknoparrot Loader (v1.90) | Arcade PC

Messages recommandés

I think it only works with Windows 10.

il y a 2 minutes, soso92 a dit :

C'est que pour ceux qui ont windows 10 ?

Windows 7 pas la peine je pense ?

je pense que oui car Reaver avait dis sur son discord qu'il allait travailler sur une version pour windows 7, reste maintenant à savoir si il va le faire

Modifié par WildWolf
  • Thanks 1

Je viens de tester le hotfix 2 et ça a l'air de fonctionner pour les jeux Lindbergh.

Par contre même en décochant Freeplay, le jeux OutRun 2 reste en free play alors qu'avec la version 1.50f même en cochant FreePlay le jeu restait avec des crédits.

Évidemment les bug graphiques sur OutRun 2 sont toujours présents. Sur After Burner Climax la calibration est toujours perdue une fois le Loader fermé. Donc pour pouvoir jouer il faut à chaque fois aller dans les paramètres et régler la manette (les axes X et Y). J'aurai bien aimé qu'il règle ces problèmes...

il y a 1 minute, philgood1351fr a dit :

bonjour,

c'est quoi le fichier à lancer pour OUTRUN 2 ?

merci

disk0->Jennifer->Jennifer

Si tu as le jeu en version .bin il faut l'ouvrir avec PowerISO et transférer le tout dans un Dossier.

il y a 46 minutes, WildWolf a dit :

je pense que oui car Reaver avait dis sur son discord qu'il allait travailler sur une version pour windows 7, reste maintenant à savoir si il va le faire

Il le fera mais pas de suite je pense. Je ne sais meme pas si c'est lui ou Avail qui gere les librairies.

Petit retour sur cette version 1.51.

Le jeu Mario Kart DX se lance mais un message d'erreur rouge apparait (comme indiqué sur le wiki). J'ai testé avec la version 1.41 ainsi que la version Patreon 1.50f et ce message n'apparait pas, le jeu se lance bien.

Il y a une régression de ce côté là!

Sur Windows 10. Je ne sais pas si c'est le cas pour Windows 7.

Modifié par Safur

I've already downloaded the latest TP 1.51 Hotfix 2 and played Initial D 8. Now can anyone tell me where is the save data for ID8 located?

And can someone upload Sega Racing Classic ROM file please? MegaDownloader link is down for me.

Modifié par johnjorell
Wanna request for a new link for Sega Racing Classic

2 hours ago, Safur said:

Petit retour sur cette version 1.51.

Le jeu Mario Kart DX se lance mais un message d'erreur rouge apparait (comme indiqué sur le wiki). J'ai testé avec la version 1.41 ainsi que la version Patreon 1.50f et ce message n'apparait pas, le jeu se lance bien.

Il y a une régression de ce côté là!

Sur Windows 10. Je ne sais pas si c'est le cas pour Windows 7.

Oui c'est le cas également sous W7 pour Mario Kart, problème de détection du dongle de protection

image.png.945c0184660b4ab91bb617db432b29f8.png

Pour la gestion des crédits elle n'est disponible que sous version patreon 

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Modifié par rullo

hace 10 minutos, razor1978 dijo:

I'm getting an error upon launching Outrun2 SP saying "BudgieLoader.exe has stopped working". What am I doing wrong?

error.jpg

To upload pictures with good resolution use Tinipic,it,s very easy only you select the file of your hard drive ,then gives to the green button (Load Now) and finally copy the second link called  "Código IMG para foros y paneles de mensajes" and the copy in a post here.Of this way the pictures will see perfectly.

Modifié par kanario

Bonjour a tous 

J ai enfin l occasion de m y remetre , j ai teste le FFB sur ID7 avec quelques reglages ca fonctionne vraiment tres bien 

Par contre avec ID8 il ne fonctionne pas du tout :(

il y a une heure, razor1978 a dit :

I'm getting an error upon launching Outrun2 SP saying "BudgieLoader.exe has stopped working". What am I doing wrong?

error.jpg

Are you using Win 7?

Sega Lindbergh works only with Win 10

43 minutes ago, stephaneh said:

Bonjour a tous 

J ai enfin l occasion de m y remetre , j ai teste le FFB sur ID7 avec quelques reglages ca fonctionne vraiment tres bien 

Par contre avec ID8 il ne fonctionne pas du tout :(

can u feel the side of the road if u bump into it? or is it just when drifting u feel ffb?

il y a 17 minutes, Safur a dit :

Are you using Win 7?

Sega Lindbergh works only with Win 10

I'm using Win 10 64Bit. The file I try to run is named "or2.bin" if that matters? I'd be more than happy if anyone could post a download link (without using nay download manager) so I could try to run it again in case I'm having a bad dump or something. Thanks in advance! :)

3 minutes ago, razor1978 said:

I'm using Win 10 64Bit. The file I try to run is named "or2.bin" if that matters? I'd be more than happy if anyone could post a download link (without using nay download manager) so I could try to run it again in case I'm having a bad dump or something. Thanks in advance! :)

You need to extract the bin file first, & point Teknoparrot to the Jennifer_VGA file.

Where WMMT5's eeprom files are saved? I'd like to reinitialize steering calibration since the steering keeps turning left even with stooz's deadzone set to 20%

Help! The graphics in OutRun 2 are not showing up. And before anyone asks: I pointed TeknoParrot to the Jennifer_VGA file.

il y a 6 minutes, hotgraphics a dit :

You need to extract the bin file first, & point Teknoparrot to the Jennifer_VGA file.

Ok, thanks. I tried using Daemon Tools, but the BIN file wont't open, even though I have created a CUE file to go with it. Do I have to use Power ISO instead to make it work?

1 minute ago, razor1978 said:

Ok, thanks. I tried using Daemon Tools, but the BIN file wont't open, even though I have created a CUE file to go with it. Do I have to use Power ISO instead to make it work?

I just used 7-Zip to extract the bin file I had, don't worry about any errors that may occur while unzipping it, it should still work.

11 minutes ago, aop360 said:

Salut les gars, comment puis-je faire After Burner Climax? Ne charge pas et ferme le teknoparrot. merci

Make sure you move abc to disk1 folder & you may need the modified abc file for it to work. Here's the link to the modified abc file

Modifié par hotgraphics
mistake
  • Thanks 1

ID8 Dump reuploaded !!! don't forget to install update and redump exe then !

You can download this on the 1st page too

ID8 Game Dump : mega://enc2?EDsrssRf9Gz6BdWemnEgOQ5WEhRnYFgr39zH0OJ_ZQ1-QKv5kTVCs-MzLo6130CvGI1Fv7DsAbag4f3NqhUj5Q

Update : mega://enc2?5bQk9wM_a-8CN5FzP4KFoh88hls7fjh2QIVo4he1zFBdaT2nEw4jHbz7-TQhXHRf0Qg74mBkEugIoS_QDb-Zng

Exe Redump : mega://enc2?ehdNlYl_5MT43RmxQztM1HtOC7Nwbzhk7LCFRFYSY3EqurF1KTLP0G_KBakck35LCgNCHkwoAg2353MbXI0ccg

Modifié par 7zxkv
encrypted links
  • Like 2

hace 38 minutos, hotgraphics dijo:

Make sure you move abc to disk1 folder & you may need the modified abc file for it to work. Here's the link to the modified abc file

peut être un peu plus spécifique, c'est que je ne comprends pas très bien

il y a 54 minutes, hotgraphics a dit :

I just used 7-Zip to extract the bin file I had, don't worry about any errors that may occur while unzipping it, it should still work.

I extracted the bin files with PowerISO and now the game works. Thanks for all the help!. But I have an issue in After Burner Climax. My aircraft keeps steering to the right when I play. I think I have set the analog controls right, but not too sure, so could someone please post an image of their control config, so I can play it with my X-Box controller? :) 

3 hours ago, razor1978 said:

I extracted the bin files with PowerISO and now the game works. Thanks for all the help!. But I have an issue in After Burner Climax. My aircraft keeps steering to the right when I play. I think I have set the analog controls right, but not too sure, so could someone please post an image of their control config, so I can play it with my X-Box controller? :) 

I have a same trouble in my XBOX controller....steering to the right in afterburner. The other game such as initial D works perfectly fine, but only afterburner shows some trouble in XBOX controller. Is there anyone who resolved this issue?

Il y a 4 heures, jj123 a dit :

Hi, where can i get "After burner climax" and "outrun 2sp"?

Many THX

You can get those games here, along with every other Lindbergh Arcade Game. Remember to extract the BIN file before attempting to run the games. :)

post 1

Modifié par 7zxkv

22 hours ago, nuexzz.. said:

Here we have a "fix glitches of Nvidia graphics"
you have to have the game in the directory.
C: \ Sega Racing Classic \ d1a.exe

20180509144956.jpg

unzip Sega R.C fix Nvidia and run the exe
then open your teknoparrot and magic !

Awesome job on this guys fingers crossed it can be integrated into teknoparrot. Top top stuff thanks

• Like 1

Il y a 4 heures, razor1978 a dit :

You can get those games here, along with every other Lindbergh Arcade Game. Remember to extract the BIN file before attempting to run the games. :)

Thanks alot!!!

Modifié par 7zxkv

Il y a 16 heures, rullo a dit :

non , je viens d'enregistrer la vidéo avec une voiture de la sélection d'origine sans aucunes modifications, la vidéo est bientôt prête je poste le lien une fois qu'elle est en ligne, tu pourras comparer avec ta version et vérifier si oui ou non tu as des anomalies

Salur Rullo,

eh bien regarde la vidéo que j'avais fais hier pour montrer le fameux bug ! 

regarde comme c'est injouable! je suis pied au plancher  (façon de parler) pad xbox 360

• Like 3