Aller au contenu
spindizzi

Teknoparrot Loader (v1.82) | Arcade PC

Messages recommandés

@LoloZ En fait je parlais de demulshooter que argonlefou a mis en place pour HOTD4. Avec Teknoparrot la souris est bien calibrée en mode fenêtre mais en mode plein écran c'est bien décalé. Avec Demulshooter ça fonctionne bien.

En fait il faut lancer ce prog en mode admin sinon ça ne marche pas. J'ai tenté et c'est bon. En fullscreen et mode fenêtré ça fonctionne

Modifié par Safur
  • Thanks 1

I've finally finished testing Puyo Puyo Quest Arcade and... same as for Pokken Tournament this game it's basically useless without a save feature, there's no way whatsoever to advance after the first boss level, the game itself it wouldn't be bad but in this status it's just another nonsense title in the list, in the other hand Arcade Love and Under Defeat are pretty neat... better than nothing I guess...

• Haha 1

Has anyone been able to play the new puyopuyo arcade game that was shared. Ive just added it and changed all the options in the hod5.ini as per the instructions with Teknoparrot. The game loads great and I can insert coins but the moment I left click my mouse the game crashes/closes for me. Cheers for any help

il y a 12 minutes, Safur a dit :

Merci Loloz

En fait il faut lancer ce prog en mode admin sinon ça ne marche pas. J'ai tenté et c'est bon. En fullscreen et mode fenêtré

Merci pour le tuyaux ! :)

Faut que je test avec demul shooter, j'aimerai à terme jouer avec mes 2 wiimotes, mais j'avoue qu'il faut que je me penche sur son utilisation, car je suis pas sûr d'avoir tout compris...

J'imagine que l'on doit créer un fichier .bat pour que ça se lance en même temps que le jeux...

Oui un simple fichier .bat ou script .ahk fait l'affaire, il faut juste que DemulShooter tourne en  même temps que le jeu;)

Modifié par argonlefou
  • Like 1
  • Thanks 1

@argonlefou

Merci pour cette précision, je vais me contenter des .bat, j'ai déjà assez de peine avec les .ahk d'hyperspin ^^

Question bête peut-être mais si je fais une config Joy2key adéquate qui correspond à ma manette, je pourrais utiliser en même temps soit la manette, soit la souris ?

Modifié par LoloZ

20 minutes ago, fire10 said:

Has anyone been able to play the new puyopuyo arcade game that was shared. Ive just added it and changed all the options in the hod5.ini as per the instructions with Teknoparrot. The game loads great and I can insert coins but the moment I left click my mouse the game crashes/closes for me. Cheers for any help

it doesn't need coins to start, i had the same issue and i fixed it by deleting the game then using a fresh copy, if you see two yellow banners on top of the title screen it means there's something wrong, if you see only one then it should works

• Like 1

il y a 2 minutes, LoloZ a dit :

@argonlefou

Merci pour cette précision, je vais me contenter des .bat, j'ai déjà assez de peine avec les .ahk d'hyperspin ^^

Question bête peut-être mais si je fais une config Joy2key adéquate qui correspond à ma manette, je pourrais utiliser en même temps soit la manette, soit la souris ?

Si tu arrives à faire un .bat je veux bien l'avoir :)

Je n'ai jamais réussi à en créer un convenable. Pour Hyperspin il ne faut pas oublier que tu dois lancer le prog en admin donc il y aura un message de confirmation au lancement ce qui fait que l'on quitte Hyperspin. A moins que tu aies un PC dédié et que tu as désactivé toutes les notifications.

Je viens de finir HOTD4. Il y a quand même de gros soucis. En gros seulement les persos qui parlent et les musiques. Aucun autre son (tir ou rechargement du flingue, etc...). Et quelques problèmes graphiques mais ça peut passer.

Mieux vaut faire le jeu avec l'émul PS4. J'avais testé cet été et ça marchait moyen mais apparemment ça marche très bien maintenant.

@Safur ce sera avec plaisir !

Avant ça, je doit trouver comment intégré Teknoparrot et NesicaXLive à hyperspin, j'avoue que je galère un peu à comprendre la logique de fonctionnement ^^

Après je pourrais me pencher sereinement sur les contrôles ! :D

Oui j'ai lu aussi que HOTD4 était très bien émulé sous RPCS3, je pense l'intégrer également, ça m'évitera la galère de brancher/débrancher mes consoles ^^

C'est vrai que le passage d'un exe en admin lance un message de validation, pour Cemu j'ai réussi à le mettre en admin sans avoir ce message, faut que je check les options mais je peut partager si ça intéresse !

Modifié par LoloZ
  • Thanks 1

1 hour ago, LoloZ said:

@argonlefou

La souris, non (dumoins avec DemulShooter - ça ne supporte que XInput où RawInput en entrée)

Mais en général oui: je reste le moins invasif possible donc tout ce qui est joystick / touches clavier remappées (moi même j'utilise AHK pour mapper les touches supplémentaires de l'Aimtrak en touches clavier pour START, credit etc....)

1 hour ago, LoloZ said:

C'est vrai que le passage d'un exe en admin lance un message de validation, pour Cemu j'ai réussi à le mettre en admin sans avoir ce message, faut que je check les options mais je peut partager si ça intéresse !

Au pire sur une config dédiée, désactiver l'UAC règle pas mal de soucis (

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

• Thanks 1

On 12/30/2018 at 6:18 AM, EmuAl said:

does everyone have errors in vt3.bin

i cant unpack it without errors ? can someone check to see if there are errors in the player models folder ?

thanks

2018-12-25_2.png

On 12/30/2018 at 6:18 AM, EmuAl said:

does everyone have errors in vt3.bin

i cant unpack it without errors ? can someone check to see if there are errors in the player models folder ?

thanks

2018-12-25_2.png

just use power iso demo  version  to  extract it

il y a une heure, LoloZ a dit :

@Safur ce sera avec plaisir !

Avant ça, je doit trouver comment intégré Teknoparrot et NesicaXLive à hyperspin, j'avoue que je galère un peu à comprendre la logique de fonctionnement ^^

Après je pourrais me pencher sereinement sur les contrôles ! :D

Oui j'ai lu aussi que HOTD4 était très bien émulé sous RPCS3, je pense l'intégrer également, ça m'évitera la galère de brancher/débrancher mes consoles ^^

Je viens de tester HOTD4 avec la dernière MAJ de l'émulateur PS3 et c'est pas encore ça... il y a des problèmes graphiques et mine de rien ça rame parfois et cela ne vient pas de ma config. Le plus gênant reste la fluidité qui n'est pas géniale. J'ai laissé les paramètres par défaut je verrai plus tard pour les modifier.

Une chose importante que j'ai oublié de préciser avec la version Teknoparrot est la vitesse du jeu. C'est en méga accéléré. J'utilise Game Loader all RH dans lequel on peut mettre le nombre de FPS mais sans succès. Pour info je l'utilise pour lancer le jeu en plein écran (en utilisant un exe modifié). Si on n'utilise pas Demulshooter le tir à la souris ne fonctionne pas mais avec Demulshooter ça fonctionne impec!!

Je viens de tester Virtua Fighter 4 et il ne fonctionne pas avec la nouvelle version 1.82. Avec la 1.80 il marche mais l'écran devient noir par intermittence. Pour certains ça ne le fait qu'au début mais pour moi c'est tout le temps.

• Thanks 1

il y a 59 minutes, asobu a dit :

just use power iso demo  version  to  extract it

if you check your files, that will extract 0 size files too, the dump that is uploaded everywhere is simply corrupted

2 horas atrás, djexpert disse:

O resultado do mesmo no modo portátil? .

Eu não sei, porque o GLaRH funciona muito bem com jogos taito X e nesica.

EDIT: tried 317 and it works! I think the problem with 318!

Modifié par sagaopc

8 hours ago, LoloZ said:

@argonlefou

Thank you for this clarification, I will be content with .bat, I already have enough trouble with the hyperspin .ahk ^^

Silly question maybe but if I do a proper Joy2key config that fits my controller, I could use either the controller or the mouse at the same time?

yeah you can use joy2key to emulate a mouse with a joystick controller

• Thanks 1

hace 18 horas, gasabbath dijo:

Is there a way to disable the freeplay mode and enable the insert coin mode?
I read in the teknoparrot foroum that this option is disable in the source code. /

Thanks!!!

For those who want to enable the insert coin feature use Spindizzi patch. I tested on melty Blood on TP 1.82 and worked perfectly!

Thanks Spindizzi!! Hope you can make another enabler for HOTD4

Is it me?  If Teknoparrot is running and I launch a second instance (or if it locked up and I didn't reboot) Teknoparrot will start to run again, see that it is already running and ask me if I would like to close the first instance of Teknoparrot.  When this happens, Teknoparrot is corrupted and will not run again (even if I re-install it or run as admin).  I can get around this by running another copy from a USB stick location (but I'm running out of USB ports!).  I read the post about updating the DirectX drivers but this didn't seem to help me.  Any other suggestions?  Is Teknoparrot the only loader (I'm only running racing games).  Thanks in Advance!

Il y a 4 heures, sagaopc a dit :

Any chance to do a english patch?

yes

• Like 1
  • Thanks 2

2 hours ago, 68hc11 said:

Is it me?  If Teknoparrot is running and I launch a second instance (or if it locked up and I didn't reboot) Teknoparrot will start to run again, see that it is already running and ask me if I would like to close the first instance of Teknoparrot.  When this happens, Teknoparrot is corrupted and will not run again (even if I re-install it or run as admin).  I can get around this by running another copy from a USB stick location (but I'm running out of USB ports!).  I read the post about updating the DirectX drivers but this didn't seem to help me.  Any other suggestions?  Is Teknoparrot the only loader (I'm only running racing games).  Thanks in Advance!

That's quite unusual, TP it's very sensitive but it doesn't corrupt that easily, try to don't run second instances and if it happens again for any reason, just before installing a fresh copy be sure to delete the TP data stored in users/whatever/appdata/roaming (to do that you have to open the hidden folders option and change it to visible since the appdata folder it's hidden by default) then the new installed copy it should be 100% clean from older data.

...and yes TP it's the only loader to play those games.

When will the TP software work flawlessly ? :)

- Year 2025
- Apocalyptic time
- That's better
- C:/format.exe
- Never

Il y a 6 heures, nucleaireland a dit :

yes

Thanks!!!!

Il y a 2 heures, NoKey a dit :

- Year 2025
- Apocalyptic time
- That's better
- Never

If you think making an emulator is an easy task, why don't you make your own "flawless" emulator, instead of cryspamming? :what:

• Haha 1

11 hours ago, 68hc11 said:

Go into task manager and close it from there after. It has been happening last few updates TP  does not close properly.

4 hours ago, NoKey said:

- Year 2025
- Apocalyptic time
- That's better
- Never

We are the testers, every update that comes out we are supposed to give feedback as to how to get new games to load plus what older games have been affected by the new update. If you find a problem with a game log it here. If no one can help you solve it, let the TP team know about it.

MKDX 1.10 problems:

- Jump and drift doesn't work, but in test mode are recognize and ingame breaks works but not the Jump/Drift

- Banapass offline, but I put the ID in teknoparrot. F2 do Nothing.

SelYlJB.png

ZOWkOv8.jpg

JXldQCb.png

Fcx1K82.png

I don't Know What to do more.

Modifié par nucleaireland

il y a 43 minutes, sagaopc a dit :

MKDX 1.10 problems:

- Jump and drift doesn't work, but in test mode are recognize and ingame breaks works but not the Jump/Drift

- Banapass offline, but I put the ID in teknoparrot. F2 do Nothing.

I don't Know What to do more.

For banapass you need to run TP as admin, for drifting you need to tap break and turn (fill the boost meter while doing it, if you don't drift long enough you won't get boost)

il y a une heure, nucleaireland a dit :

la traduction avance
si vous avez des suggestions je suis preneur

Merci pour la traduction.

J'ai téléchargé la version que tu as mise à disposition et il y a pas mal de texte en anglais. Ces parties seront traduites en français?

5 saat önce, NameDoesntMatter said:

If you think making an emulator is an easy task, why don't you make your own "flawless" emulator, instead of cryspamming? :what:

I dont want money for the problem software. ;)

There are new problems in each version.

I have to write my own emulator.

You are very clever. :P Congratulations. I never thought of it.

• Like 1

Il y a 2 heures, NameDoesntMatter a dit :

Você precisa correr o mais rápido que puder, mas não precisa dar um impulso.

Don't work! banapass works with admin, but drift not ... don't have jump when press break ... You can share your config with me?

Modifié par sagaopc

43 minutes ago, buddylove said:

Would it be possible to make MaiMai Green touch screen controls compatible with Dualshock 4 touchpad?

I cannot get MaiMai Green to load. It's stuck on initialising.

2 Player now works in HOTD4 using 2 aimtrak guns and latest Demulshooter.  Freaking awesome! Big thanks to Argon (Demulshooter developer). 

• Like 2
  • Thanks 2
  • Haha 1