Aller au contenu
spindizzi

Teknoparrot Loader (v1.80) | Arcade PC

Messages recommandés

Quelqu'un sait comment faire marcher "Sonic & All Stars Racing" sur carte graphique Intel? Le jeu crashe instantanement au demarrage
Does anyone know how to make "Sonic & All Stars Racing" work on Intel integrated GPUs? The game crashes on start for me

il y a 1 minute, ducon2016 a dit :

Quelqu'un sait comment faire marcher "Sonic & All Stars Racing" sur carte graphique Intel? Le jeu crashe instantanement au demarrage
Does anyone know how to make "Sonic & All Stars Racing" work on Intel integrated GPUs? The game crashes on start for me

Reaver avait spécifié qu'il faut dans la plupart des cas pour l'ensemble des jeux TEKNOPARROT, un GPU dédié pour éviter les soucis.

Modifié par WildWolf

Il y a 6 heures, Bruce a dit :

Et moi je dit que non il passe sur Windows 7(as tu mis les fichier iDmacDrv32.dll et iDmacDrv64.dll ,dans le fichier Tie production/binarie/win 64/ ?) Par contre moi je sais pas pourquoi j'ai toujours ce message a la con.......

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

Le message, les images et le lien sont :ph34r: caché Inscrit toi pour le voir ou connecte toi https://www.emuline.org/register/

(bref je vais attendre la version publique du loader teknopparot pour le lancer,sa sera plus simple)

typex3.dat doit etre sitié a la racine du C:\

3 minutes ago, WildWolf said:

Reaver avait spécifié qu'il faut dans la plupart des cas pour l'ensemble des jeux TEKNOPARROT, un GPU dédié pour éviter les soucis.

Je sais mais on a des gens creatifs ici. Quelqu'un a peut etre trouve un fix :D

Hey when creating my lobby for id8 after game launches i get seat error id 

Only when i create my own lobby 

How do i get past this error???

If i join a id8 lobby 1v2 already there  it works 

Also if i play wmmt5 i can play lan from 2 pc at home i understand 

How do i play on server like initial d 

Is the only way hamachi and discord ?? 

problems with SOR,

1- Copy TypeX3Temp.dat to root C: 
2-  iDmacDrv64.dll, NesysService.exe if you have not installed it,and Jconfig v1.5 to the \ TieProduction \ Binary \ Win64 folder 
5- Leave the internet connection enabled 
6- set TieProduction.exe to xpsp3  would not work for me until I done this ! 

7-jconfig  only works with direct input. Not X input or you will get io error. ( at least for me anyway) 

8- copy over rh loader

9-install rh loader 

10- in setting enable 60 frames per second and your screen resolution. This will speed up game loading time. 

• Like 1

Il y a 12 heures, WildWolf a dit :

typex3.dat doit etre sitié a la racine du C:\

Je les mis depuis longtemps (mais le problème doit venir d'ailleurs.)

Bref au pire passer moi le loader pret a l'emplois je comprend rien j'ai toujour l'error jvs io 

Et jconfig n'a pas l'air de memoriser les touches pour quitter le jeux je fait    (alt + F4)

Modifié par Bruce

Il y a 12 heures, cupcakesally a dit :

Yes, you are right...that will be the easiest solution. Thanks for the reply.

[Edit]

After doing some testing, it seems this might have to do with iDmacDrv64.dll. If using the version from 2/12/2017 then the game will give the Fast I/O error.

If using the version from 6/23/2018 the game simply crashes and won't run(0xc000005).

TypeX3Temp.dat is in C:\ and required files are in binaries\win64.

I did get jconfig to work finally(I wasn't using the proper version before).

Still can't get GameLoaderAllRH to work at all. :(

Not much help I know, but maybe the ragnarok iDmacDrv64 will work for you(it's the 62K version dated 6/23).

J'ai eu pareille que toi (franchement je lache l'affaire) trop mal expliquer et sans partage des fichier qu'il faut mettre pour bien le lancer.......

Et aucune explication de comment bien configurer jconfig 1.5 ...............car quand je vois ça 

7-jconfig  only works with direct input. Not X input or you will get io error. ( at least for me anyway) 

Ca deconne comme meme...........

Ou alors il faut ALL RH (mais j'aime pas ce loader)

Modifié par Bruce
  • Like 1

Hi all the SOR game works correctly I can insert coin but I can not execute start on my keyboard. please help

2142vy9.jpg

regards :)

Modifié par 7zxkv

School of Ragnarok getting error..............

already put TypeX3Temp.dat  in C:\            <<<<< folder

iDmacDrv64.dll in School of Ragnarok\TieProduction\Binaries\Win64            <<<<< folder

jconfig set all inputs and also try to Run RH loader but getting same  error....

image.png.8db98dd0fc33b02004a25216756ffea7.png

any body fixed this error?????????  Must reply please

• Like 4
  • Thanks 1

7 minutes ago, chelo2014 said:

Hi all the SOR game works correctly I can insert coin but I can not execute start on my keyboard. please help

regards :)

dear please give me your TieProduction\Binaries\Win64  all files in zip then let me try as your configured setting

Modifié par spiderzsoft
  • Like 5

hace 12 minutos, spiderzsoft dijo:

dear please give me your TieProduction\Binaries\Win64  all files in zip then let me try as your configured setting

ok wait...

!1wQjnJ-IrHl1DkTJUZKfR7mlCbhr25rvuvgKfbgJqkU

TypeX3Temp.dat on C disk and have patience in the first starts take a little.
Pd. install Game Loader Installer and start with Game Loader All RH

regards ¡

Modifié par chelo2014
enlace
  • Like 2
  • Thanks 1

could someone put an small tutorial ?¿

i have the files from CHELO2014 so what should i do next ?

Il y a 1 heure, chelo2014 a dit :

ok wait...

!1wQjnJ-IrHl1DkTJUZKfR7mlCbhr25rvuvgKfbgJqkU

TypeX3Temp.dat on C disk and have patience in the first starts take a little.
Pd. install Game Loader Installer and start with Game Loader All RH

regards ¡

Bon ba j'ai compris d'ou viens le probleme car sa fait rien de plus..........Mais merci pour le partage.:very-good:

Sur Windows 7 le problème viens de   iDmacDrv64.dll    car je pense qu'il a ete modifier pour W10   (car le TTX3 ces du W7 embeded et WXP SP3 embeded)

Car celui par default marche tres bien mais j'ai l'ereur io  (donc j'en suis sur qu'avec le loader de teknopparrot il se lancera sur W7 car il faut les fichier par default)

Please set  Tieproduction to run in compatibility (vista sp2 ) not xp . IF using win10

Modifié par Rorysean
  • Like 1

2 minutes ago, Bruce said:

Bon ba j'ai compris d'ou viens le probleme car sa fait rien de plus..........Mais merci pour le partage.:very-good:

what you think about this image.png

• Like 5

il y a 4 minutes, spiderzsoft a dit :

Qu'est-ce que tu penses de ça image.png

J'en sais rien quand je le lance avec ALL RH j'ai un autre message  disant que je suis pas en FULL HD n'importe quoi

(Car j'avais le même probleme sur Roadfighter 3D mais sa fonctionnais si je me mettais en full hd ,mais sur School of R sa marche pas) donc j'attend le loader de tekno en version publique pour retester School........

PS(Et sa ce trouve que ces un jeux de merde et je vais être dégoûter pour rien) lol...........

Modifié par Bruce
  • Like 2

now getting this error New_Bitmap_Image.jpg

ever try many setting in RH loader... i think we should wait for Tekno Loader Next Version :bravo::bravo:

• Like 5

il y a 6 minutes, spiderzsoft a dit :

now getting this error 

ever try many setting in RH loader... i think we should wait for Tekno Loader Next Version :bravo::bravo:

Bienvenus au club on a le même message.........

Oui maintenant on a plus qu'a attendre la version publique.......

PS:(pourtant tous les jeux Nesica que j'ai il passe tous sans aucun bug)

Modifié par Bruce
  • Like 2

sorry guys, I've been away for a while ... but I did not understand ... the latest version of teknoparrot works on windows 7? especially the lindbergh games?

Thanks

40 minutes ago, aleweiss said:

sorry guys, I've been away for a while ... but I did not understand ... the latest version of teknoparrot works on windows 7? especially the lindbergh games?

Thanks

Lind games will only work on windows 10 for now.

On 3/1/2018 at 12:43 PM, tattoohanz said:

the msgdb.lua file from Reaver translate part of the game(wmmt5),but also messed up with the story loading screens.

i did investigate the file and fixed it.hopefully its fine now.if you found something wrong,pls let me know.

enjoy:)

!D0YqASQ2HNQ7C7UW8AQitYLFhMxDBYZTC7nm9YMfKLo

Test.jpg

link doesnt work :(

Id8 help

Hey hoping someone can help out

8303 offline error teknoparrot online ... 

When i join a 1v2 lobby most of the time its the8303 offline error ??

Sometimes i get the blue icon  lights in the top right  corner 

When its a 8303 error does tbat mean the person i joined has left therefore no one to race ..

I can connect only sometimes without error .. 

Any help appreciated 

2nd    if i create a lobby i get error after intializing error seat id 

How to fix this error so i can create my own lobby like others are im trying to create id8 1v2 lobby 

Modifié par jap71
Type

School of Ragnarok works without any Problems with jconfig 1.5 from the 1cc discord and iDmacDRv64.dll, no need for TeknoParrot.

And yes, only Dinput works .... .

i7 + GTX750

Modifié par sumone

I am uploading Pokken Tournament and SOR into OneDrive. Do you have permission to share OneDrive links in the forum? According to him, I will continue to upload.

Sometimes MEGA site is causing trouble.

I am happy if the mods answer.

so could somene upload all the files for SOR (except the game of course) so it is only to unpack all the files together and play the game ? thanks

4 dakika önce, lokofer said:

so could somene upload all the files for SOR (except the game of course) so it is only to unpack all the files together and play the game ? thanks

Please wait. Uploading on OneDrive.

2 hours ago, sumone said:

School of Ragnarok works without any Problems with jconfig 1.5 from the 1cc discord and iDmacDRv64.dll, no need for TeknoParrot.

And yes, only Dinput works .... .

i7 + GTX750

could uyou upload please jconfig 1.5 and iDmacDRv64.dll ? the ones you are using so we can aslo play the game :D thanks

• Like 3

Yellow truck is very very very disgusting in wangan wmt5 story mode.

\data\car\car_data\otherCar

OTH_TRUCK-----------Yellow truck
OTH_RC2------------smallest yellow car,

copy (OTH_RC2.mdl OTH_RC2.nut )to new directory and rename to (OTH_TRUCK.mdl OTH_TRUCK.nut),
copy (OTH_TRUCK.mdl OTH_TRUCK.nut) from new directory to \data\car\car_data\otherCar   overwrite old files.

Now remove the biggest yellow truck. Enjoy.....

(Game crash when I del \otherCar directory:ptdr: ,I hope remove all yellow car,but I have no idea how to do)

Modifié par as7cv452zk

Pokken Tournament: 

SOR: 

vor einer Stunde schrieb as7cv452zk:

Yellow truck is very very very disgusting in wangan wmt5 story mode.

\data\car\car_data\otherCar

OTH_TRUCK-----------Yellow truck
OTH_RC2------------smallest yellow car,

copy (OTH_RC2.mdl OTH_RC2.nut )to new directory and rename to (OTH_TRUCK.mdl OTH_TRUCK.nut),
copy (OTH_TRUCK.mdl OTH_TRUCK.nut) from new directory to \data\car\car_data\otherCar   overwrite old files.

Now remove the biggest yellow truck. Enjoy.....

(Game crash when I del \otherCar directory:ptdr: ,I hope remove all yellow car,but I have no idea how to do)

nice idea, but isnt it removing the thrill from the game ? Opponents are scripted and the wangan is mostly wide open and straight, so the "traffic" is the only thrilling thing, passing through without hitting other cars with 350km/h ;).

il y a 53 minutes, lokofer a dit :

where could i find the english translation fo WAN GAN MIDNIGHT 5 ??

Je l'avais mis de coter tien:(j'ai rien toucher )::very-good:

:ddl:

• Like 2