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Collection de patchs


ducon2016
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  • Modo
Il y a 4 heures, Trymado a dit :

Quelqu'un a réussi à patcher Aquapazza pour enlever le logo offline j'ai patche le game.exe mais malgré ça le logo reste et en plus maintenant j'ai un scientillement.

Nesica Unlocker dans Le Zip de IDMAC est ton ami :)

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Le patch de Nesica Unlocker vient de moi aussi, donc celui la devrait marcher.

 

2 hours ago, Trymado said:

Merci  mais comment s'utilise le .exe ?

 

Viens discuter sur discord, tu as du faire un erreur de manip.

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  • 4 months later...
 
  • 2 weeks later...
Le 14/03/2019 à 16:38, Kenashi a dit :

J'ai créé un compte spécialement pour dire merci. Merci pour le patch pour Split Second c'est un plaisir de pouvoir enfin y jouer en 60 fps et avec les powerplays qui fonctionnent même si j'ai aussi rencontré un problème d'où aussi la création de mon compte sur ce forum. Les gros powerplays, certains ne peuvent pas s'activer. Par exemple la toute première course, le terminal d'aéroport, une fois la 1ère partie de la route modifiée, il y a moyen de faire s'écraser un avion sur la piste, mais ici, il n'y a pas moyen de l'activer, l'IA n'a pas l'air non plus de pouvoir l'activer. Donc les gros powerplays rouge ne fonctionnent pas tous, certains s'activent, d'autres l'option n'est même plus présente. J'espère qu'une solution sera trouvée parce qu'il n'y a pas photo, y jouer à 60 fps fait vraiment du bien. Merci.

(en parlant de Split Second)

 

Je dirais plus que certains évênements qui ont plusieurs phases (comme l'avion qui s'écrase après qu'on a fait tomber la grande tour dans le circuit "Aéroport" ou bien l'immeuble que l'on peut faire s'écrouler en plusieurs étapes dans le circuit "Chantier") sont limités à leur phase 1, la phase 2 est simplement indéclenchable (variables qui ne prennent pas la bonne valeur ? timing ?...)

Cela-dit, avec ce regain de fluidité, on a là un très grand jeu d'arcade. Les 30 fps me rebutaient.

Merci beaucoup ducon2016 pour ce boulot (ça me gène presque de t'appeler comme ça) !!!! Et si jamais tu trouves la solution au problème... Bravo ! Perso je suis demandeur !

 

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  • 2 months later...
On 9/30/2019 at 10:19 AM, stf999 said:

(en parlant de Split Second)

 

Je dirais plus que certains évênements qui ont plusieurs phases (comme l'avion qui s'écrase après qu'on a fait tomber la grande tour dans le circuit "Aéroport" ou bien l'immeuble que l'on peut faire s'écrouler en plusieurs étapes dans le circuit "Chantier") sont limités à leur phase 1, la phase 2 est simplement indéclenchable (variables qui ne prennent pas la bonne valeur ? timing ?...)

Cela-dit, avec ce regain de fluidité, on a là un très grand jeu d'arcade. Les 30 fps me rebutaient.

Merci beaucoup ducon2016 pour ce boulot (ça me gène presque de t'appeler comme ça) !!!! Et si jamais tu trouves la solution au problème... Bravo ! Perso je suis demandeur !

 

 

Merci de l'info, ca peut m'aider a debugger. Je regarderai ca quand j'ai fini les trucs que j'ai sur ma liste la. Autrement je suis de Toulouse donc "con" est un compliment ici :D

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  • 2 weeks later...
 

Added few recent patches that I had posted in other threads.

 

SkyDrift: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

Vancouver 2010: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

IDZ: Enable game without disabling DVD drives by removing Error 819, and enable full screen

Star Wars Battle Pod: Enable 1920x1080 full screen without need to hide task bar

 

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Il y a 3 heures, ducon2016 a dit :

Added few recent patches that I had posted in other threads.

 

SkyDrift: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

Vancouver 2010: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

IDZ: Enable game without disabling DVD drives by removing Error 819, and enable full screen

Star Wars Battle Pod: Enable 1920x1080 full screen without need to hide task bar

 

 

@ducon2016 Le patch est fonctionnel sur Jconfig ? Sur TP impec mais sur Jconfig ca bascule pas en Fullscreen

 

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Le 06/12/2019 à 00:30, ducon2016 a dit :

 

Merci de l'info, ca peut m'aider a debugger. Je regarderai ca quand j'ai fini les trucs que j'ai sur ma liste la. Autrement je suis de Toulouse donc "con" est un compliment ici :D

 

Merci d'avoir pris en compte les messages. J'ai hâte de pouvoir profiter pleinement de Split/Second. Dommage de savoir que le studio est fermé et que nous n'aurons pas de suite à ce très bon jeux.

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  • 2 weeks later...

Can anyone please help this noob figure out what I need to do to get SWBP full-screen patch going. I am at such a lost and need my hand held on this one. Also is there anyway to get the additional level (Takodona) into it? Thank you.

 

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12 minutes ago, GUGIFIED said:

Can anyone please help this noob figure out what I need to do to get SWBP full-screen patch going. I am at such a lost and need my hand held on this one. Also is there anyway to get the additional level (Takodona) into it? Thank you.

 

 

Follow the instructions and tell us exactly at which step you are blocked. No there is no additional level with this patch or any known patch. We need a new dump to be made public.

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Here is a photo of my desktop and what I am looking at. As you can see the bottom half of the desktop is expose when I launch the game through TeknoParrot. I also included a picture of my current monitor resolution and TeknoParrot folder. What am I missing? 20200218_105206_resized.jpg.e83acc868b31bedd62a934d8eeed5f0b.jpg

20200218_105250_resized.jpg

20200218_104500_resized.jpg

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@GUGIFIED It is a 16:9 game you try to run on a 4:3 monitor.

Try IDMac ? StarWars_2019_11_21.rar 

Or Gameloader All  RH ? http://www.mediafire.com/file/xn97ud1bl8wy5db/1_-_Star_Wars_Battle_Pod_4K_Full_Screen.rar  

Maybe you can set the resolution to what you need.

Or use a custom resolution. https://youtu.be/bPoUtt2wfYI

 

Not sure if any of the above will work.

Get yourself a widescreen 1920x1080 monitor ?

Edited by Onkel
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29 minutes ago, GUGIFIED said:

Here is a photo of my desktop and what I am looking at. As you can see the bottom half of the desktop is expose when I launch the game through TeknoParrot. I also included a picture of my current monitor resolution and TeknoParrot folder. What am I missing?

20200218_104500_resized.jpg

 

Yes confirming that my patch does not address that, sorry.

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  • 1 year later...
En 13/4/2018 a las 6:17, ducon2016 dijo:

Il commence a y avoir plein de patchs qui trainent, donc je me suis dis que ca pourrait etre une bonne idee de tous les avoir a un seul endroit. A utiliser avec NoobPatcher (http://www.emuline.org/topic/1251-utilitaires-pour-debutants-noob-tools/)

 

Dans l'esprit opensource, tous ces patchs sont en texte lisible par des humains, ouvrez les fichiers .NoobDiff avec un editeur de texte. L'idee est que ces patchs aideront les interesses a comprendre comment certains trucs marchent, et peut etre les aideront a ameliorer les patchs ou a en faire de nouveaux.

 

Si vous avez d'autres patchs que vous voulez partager envoyez les et je les ajouterai a l'archive.

 

Download here: Patches.7z


[PC]
AirStrike 3D 1.70: Fix loading crash

Break Arts II 1.1.0.7: Fix mouse stuck in the menus. Make it possible to navigate menus with mouse.

Ether Vapor Remaster: Removed update check and dialog box
Future Pinball 1.9.1: Hide splash screen
Future Pinball Physics 2.5: Hide splash screen
Future Pinball Physics 2.7: Hide splash screen

Pac-Man Battle Royale / Pac-Man Museum: Skip splash screens, video, title screen, menus and boot directly into Battle Royale (see http://www.emuline.org/topic/1252-tuto-ameliorations-pac-man-battle-royale/)

SkyDrift: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

Split Second: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling game to run at 60hz, also fixes physics to ensure physics and power plays work

Vancouver 2010: 60 FPS patch removing the 30 FPS limiter and enabling the game to run at 60hz

 

[Arcade]
Akai Katana Shin: Remove Nesica offline logo and error text
Aquapazza: Remove Nesica offline logo and error text
Chaos Code 2.11: Remove Nesica offline logo and error text
Do Not Fall: Remove Nesica offline logo and error text
Hyper Street Fighter 2: Remove Nesica offline logo and error text

IDZ: Enable game without disabling DVD drives by removing Error 0919, and enable full screen
Ikaruga: Remove Nesica offline logo and vtext
KoF MIRA: Fix Windows 10 loading crash

Let's Go Island: Make it possible to play in fullscreen 1980x1080 stretched but internal rendering is still 1024x600 (see http://www.emuline.org/topic/819-teknoparrot-loader-v141-arcade-pc/?page=71&tab=comments#comment-19728)

Operation Ghost: Make it possible to play in fullscreen 1024x600 (see http://www.emuline.org/topic/819-teknoparrot-loader-v141-arcade-pc/?page=72&tab=comments#comment-19821)

Puzzle Bobble: Remove Nesica offline logo and error text
Star Wars Battle Pod: Enable 1920x1080 full screen without need to hide task bar
Strania:  Remove Nesica offline logo and error text

Wacky Races: Fix long wait for network
 

Hi, me and my friends are enjoying a lot Split Second velocity with your 60fps patch, everything works well except the ingame shortcuts, when you open a shortcut, it closes instantly after 2 seconds, and there is not even animation, so you cant even see it coming and breaks the experience. Is there any chance you can fix it? Thanks a lot!

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Added few patches

 

[PC]

Beard Blade: Automatically start game in fullscreen

Cotton Reboot: Automatically start game in fullscreen

Infinite Versus: Disable online check

 

[Arcade]

Sonic and Mario Olympic Games 2016: Make it possible to load the local d3d11.dll to make it work with ArcCabView for example

Sonic Dash Extreme: 60FPS patch removing the 30FPS limiter and enable game to run at 60hz

 

Edited by ducon2016
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17 hours ago, ducon2016 said:

Added few patches

 

[PC]

Beard Blade: Automatically start game in fullscreen

Cotton Reboot: Automatically start game in fullscreen

Infinite Versus: Disable online check

 

[Arcade]

Sonic and Mario Olympic Games 2016: Make it possible to load the local d3d11.dll to make it work with ArcCabView for example

Sonic Dash Extreme: 60FPS patch removing the 30FPS limiter and enable game to run at 60hz

 

Thanks ducon, i have just tried the Infinite versus patch and it said it patched successfully but when i load the game it just freezes on the main menu and stops responding (similar to when its unpatched)

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1 hour ago, unsteadycarrot said:

Thanks ducon, i have just tried the Infinite versus patch and it said it patched successfully but when i load the game it just freezes on the main menu and stops responding (similar to when its unpatched)

Yes it is normal. Just wait few seconds and it unfreezes

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